از تصویب نامگذاری بولوار به نام استاد فرشچیان تا  ...

از تصویب نامگذاری بولوار به نام استاد فرشچیان تا ...

از تصویب نامگذاری بولوار به نام استاد فرشچیان تا گام پایانی هوشمندسازی ارایه خدمات شهرسازی

شنبه؛ کمیسیون‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، جلسه این هفته کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورا با بحث در مورد لایحه اصلاحیه قرارداد مرمت، احیاء ، نگهداری و بهره برداری از خانه تاریخی پیشه وران و لایحه اسناد طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه برنامه‌ریزی قرقی و مهرگان آغاز شد و اعضا درخصوص اولویت‌های سال ۱۴۰۰ حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری به تبادل نظر پرداختند.

در کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک طرح احداث سد مخزنی در ارتفاعات جنوب، لایحه تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس شهر مشهد در سال تحصیلی 1401-1400 و گزارش امکان‌سنجی تعریض سواره رو وکیل‌آباد مقابل پایانه آزادی مورد بررسی قرار گرفت.

کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار هم گزارش شهرداری پیرامون تبصره ۲۹ بودجه ۱۴۰۰ شهرداری و اولویت‌های کمیسیون در سال ۱۴۰۰ را در دستور داشت.

در کمیسیون برنامه و بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی لایحه تعیین تکلیف اراضی محدوده بلوار شهید طرحچی، روستاهای خین عرب، اسماعیل‌آباد، الحاق یک تبصره به مصوبه مجوز انعقاد قرارداد پیمانکاری احداث و بازگشایی خیابان کوشش تا خلج، هبه بدهی ساختمانی هتل فرهنگ و هنر و دستورالعمل خیرین شهریار و مشارکت‌های مردمی خیرخواهانه همچنین اصلاح بند ۲ مصوبه ایجاد ناحیه(زون) فناوری و نوآوری مشهد طرح شد.
شهناز رمارم، عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر مشهد هم امروز با سرهنگ ولی‌نیا، مسئول ایثارگران سپاه امام رضا(ع) دیدار کرد.
یکشنبه؛ کمیته‌های نظارتی
نشست کمیته های نظارتی شورا به سیاق سال قبل به طور پرحجم ادامه داشت و این هفته مناطق یک، ۲، ۶ و ۸ شهرداری میزبان اعضای کمیته های نظارتی بودند.

جلسه کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد هم با موضوع بررسی گزارش معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری در خصوص پروژه‌های مطالعاتی سال ۱۴۰۰ این حوزه و لایحه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری برگزار شد.

همچنین کارگروه تخصصی قطارشهری به بررسی پیشرفت فیزیکی خطوط ٣ و ٤ و فاز یک بهره‌برداری خط ٣ پرداخت.
دوشنبه؛ صحن پر از مصوبه
صد و بیست و ششمین جلسه صحن علنی شورای در دور پنجم برگزار و طرح های «نامگذاری بولوار به نام استاد محمود فرشچیان»، « اصلاح تبصره ۷ بند ۳ مصوبه بسته تشویقی بازآفرینی محلات هدف بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری»، «واگذاری دو حلقه لاستیک به رانندگان تاکسیرانی و لایحه ارائه خدمات حمایتی به تاکسیرانان»، «وضعیت پروژه های حمل و نقل محور (T.O.D)» و لوایح «تهاتر پایانه معراج با املاک فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی»، «افزایش سرمایه سازمان فردوس‌ها»، «هوشمندسازی، شهروند سپاری و استفاده از ظرفیت های برون سازمانی در ارایه خدمات شهرسازی» و در نهایت «آیین نامه "خیرین شهر یار و مشارکت های مردمی خیرخواهانه"» به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین به مناسبت روز دندانپزشک، از دکتر محمود رحیمی گل‌خندان، استاد پیشکسوت دندانپزشکی، دکتر سیدمحمدرضا ابوتراب‌زاده، دندانپزشک عمومی، دکتر مهلا رضایی، رزیدنت دندانپزشکی فعال در ایام کرونا و همسر مرحوم دکتر خلیل رحمانی، دندان‌پزشک فعال در مراکز دولتی تقدیر شد.

پس از صحن هم کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکتها در جلسه خود به بررسی لوایح تعیین تکلیف برخی از پروژه‌های مشارکتی شهرداری، اصلاحیه قرارداد مرمت احیا و نگهداری و بهره‌برداری از خانه تاریخی پیشه وران و آلبوم مطالعات حوزه اقتصادی شهرداری در سال ۱۴۰۰ پرداخت.

آیین «آغاز عملیات اجرایی احداث باغ موزه دفاع مقدس» هم با حضور برخی اعضای شورا برگزار شد.
سه شنبه؛ همچنان کمیسیون‌ها
جلسه این هفته کمیسیون شهرسازی و معماری به بحث در مورد نحوه دریافت حقوقات شهرداری بابت اصلاحیه ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها، اصلاح ضوابط اعتبار پروانه های ساختمانی و بازگشایی معبر مفتح ۲۹ و اجرای شبکه معابر مصوب کمیسیون ماده ۵ در محدوده مورد نظر اختصاص داشت.

حضور اعضای شورا در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث مسجد هفت درب هم از جمله رویدادهای میدانی سه شنبه بود.
چهارشنبه
این روز با جلسه کارگروه قراردادهای کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای در موضوع لوایح تهاتر سهم الشرکه توسعه عمران بیمه با پروژه موسوم به k2 واقع در خیابان کوهسنگی و آئین‌نامه مشوق های حوزه کتاب آغاز شد.

پس از آن نیز کارگروه تخصصی - پژوهشی شهرسازی به بحث در خصوص اسناد الگوی توسعه و طرح تفصیلی پیشنهادی محدوده منفصل قرقی و مهرگان پرداخت.

آیین رونمایی از یادمان حکیم و شاعر «عطار نیشابوری» هم با حضور احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات