کمیسیون حقوقی موضوع تعهدات و تضامین قراردادی  ...

کمیسیون حقوقی موضوع تعهدات و تضامین قراردادی ...

کمیسیون حقوقی موضوع تعهدات و تضامین قراردادی مهندسین مشاور را مورد بررسی قرار می دهد / شرکت های مشاور باید در قبال نظرات خود مسئولیت بپذیرند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمحسن حسینی‌پویا در حاشیه بازدید اعضای کمیته نظارتی شماره 4 شورای شهر مشهد از پروژه 45 متری سردخانه، ضمن اشاره به معارض موجود در این پروژه، یعنی خط انتقال آب از سد دوستی، اظهارکرد: درخصوص قراردادهای مشاورین، نقطه ضعفی وجود دارد که بسیار مهم و حائز اهمیت نیز هست.

وی در ادامه گفت: در پروژه های مرتبط با معابر عمومی، در موارد متعددی شاهد وجود معارضاتی هستیم که در مطالعات و پیش‌بینی‌های مشاورین دیده نشده و مورد غفلت قرار گرفته است.


حسینی‌پویا با تاکید بر اینکه مشاور باید در ارائه نظرات و پیش‌بینی‌های خود تمام موضوعات و معارضات موجود در پروژه را، تمام و کمال بررسی و مشخص نماید، افزود: عدم قید شدن معارضات یا عدم تعیین دقیق مکان وقوع آنها، موجب دوباره کاری ها و تحمیل هزینه‌‎های مضاعف از حیث مالی و زمانی به شهرداری می‌شود که به تبع آن، شهر متضرر خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: قراردادهای مشاورین باید بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم بازنگری شود؛ به نحوی که شرکت مشاور در قبال نظرات خود مسئول باشد و تضامین لازم نیز از آنها اخذ شود.


رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد با بیان اینکه بسنده کردن مشاور به صرف ارائه نظر و عدم پذیرش مسئولیت قابل توجیه نیست، گفت: موضوع بازنگری در قراردادهای مشاورین را در دستورکار کمیسیون حقوقی قرار می‌دهیم تا نقاط ضعف احتمالی رفع شود.


حسینی‌پویا افزود: تاکنون در پروژه‌های مختلفی همچون تقاطع چهارسطحی آزادگان، پارکینگ آزادی، معبر 45 متری سردخانه و برخی موارد دیگر، پروژه های شهرداری به دلیل عدم دقت نظرات مشاورین با مشکل مواجه شده است و باید بر مبنای این تجارب، قراردادهای مشاورین مجدداً بررسی شود.


وی همچنین تاکید کرد: شهرداری باید سوابق مشاورین را درنظر گیرد و در قراردادهای بعدی آنها را لحاظ کند تا در صورت لزوم، از انعقاد قراردادهای بعدی با مشاورانی که مسئولیت پذیر نیستند، خودداری شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات