8 پروژه صنعت آب و برق در 3 استان‌ کشور فردا افتتاح می‌شود/ رونمایی از نخستین روتور توربین بخار ساخت ایران/ بهره‌مندی 62 روستا از نعمت برق

8 پروژه صنعت آب و برق در 3 استان‌ کشور فردا افتتاح می‌شود/ رونمایی از نخستین روتور توربین بخار ساخت ایران/ بهره‌مندی 62 روستا از نعمت برق

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، از هشت پروژه آماده افتتاح در این سه استان، چهار پروژه برای اصفهان، دو پروژه سهم استان چهارمحال و بختیاری و یک پروژه نیز در استان تهران به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره‌برداری خواهد رسید.
مهم‌ترین پروژه این هفته‌ پویش، رونمایی از نخستین روتور توربین بخار ساخت ایران است که با 6 متر طول و 15 تن وزن، تعداد دو هزار و 519 عدد پره دارد. این پروژه به روش مهندسی معکوس و تولید داخل بوده که با سرمایه‌گذاری 35 میلیارد تومانی آماده رونمایی است.
بنا بر این گزارش، چهار پروژه آماده افتتاح صنعت برق در استان اصفهان شامل "نیروگاه خورشیدي یک مگاواتی طالخونچه"، "نیروگاه خورشیدي یک مگاواتی زادافشار"، " بخشی از اتصالات 63 کیلوولت هسنیجه" و "خط 63 کیلوولت سپاهان" است که در شهرستان‌های اصفهان، نجف‌آباد و طالخونچه با هدف تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان صنعتی، تغذیه پست‎های 63 کیلوولت شهرک صنعتی علویجه، سیمان ساروج و هسنیجه افتتاح خواهد شد.
این گزارش می‌افزاید، پروژه‌ "تصفیه‌خانه آب سامان" با ظرفیت 120 لیتر در ثانیه، دو هزار و 700 متر لوله خط انتقال آب خام، پنج هزار و 500 متر خط انتقال آب پاك از تصفیه‌خانه به مخازن شهر و مخازن آب به ظرفیت هزار مترمکعب با اعتبار 51 میلیارد تومان و 30 هزار نفر جمعیت تحت پوشش در شهرستان سامان و پروژه "احداث 2 بی 63 کیلوولت در پست فارسان" برای تغذیه به پست 63 کیلوولت دشتک و با هدف تامین برق پایدار براي مشترکان صنعتی، خانگی و تجاري و تغذیه پست سیار دشتک، دو پروژه آماده افتتاح در استان چهارمحال و بختیاری است.
همچنین پروژه برق‌رسانی به 62 روستا در 16 استان‌ اردبیل، ایلام، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کرمان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، مازندران، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و یزد با جمعیت تحت پوشش 931 خانوار قرار است فردا به بهره‌برداری برسد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات