رشد 23 درصدی مصرف برق در خوزستان

رشد 23 درصدی مصرف برق در خوزستان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمود دشت بزرگ" اظهار کرد: در چند روز گذشته، اوج مصرف برق استان رشد 23 درصدی داشته که افزایش قابل توجهی در مصرف است.
وی اظهار کرد: پیک مصرف برق روز دوشنبه 30 فروردین در خوزستان چهار هزار و 870 مگاوات بوده که نسبت به سه هزار و 749 مگاوات مصرف مدت مشابه در سال قبل رشد 23 درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: در روز شنبه و یکشنبه هفته جاری نیز اوج مصرف برق رشدی بیش از 18 درصد را تجربه کرده تا هفته‌ای پرمصرف در استان به ثبت برسد.
دشت بزرگ، دلیل این افزایش مصرف را گرمای زودرس در استان و به تبع آن وارد مدار شدن وسایل سرمایشی دانست و افزود: از مشترکان درخواست می‌شود با توجه به شرایط آب و هوایی استان و کاهش بارندگی‌ها که ممکن است در ادامه تاثیر خود را در کاهش تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی نشان دهد، استفاده بهینه از مصرف برق را در دستور کار قرار دهند و نکاتی که منجر به کاهش مصرف برق می‌شود مانند سرویس کولرها، استفاده از در و پنجره دوجداره و عایق کاری آنها و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف را رعایت کنند.
وی بیان کرد: همه تمهیدات لازم برای عبوری بدون خاموشی مانند سال‌های قبل در صنعت برق استان اندیشیده شده و اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات