8 متخلف صید و شکار در آران و بیدگل دستگیر شدند

8 متخلف صید و شکار در آران و بیدگل دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: هشت متخلف صید و شکار، سال 1399 در این شهرستان دستگیر شدند که 2 مورد تخلف‌ها موجب از بین رفتن 2 کل وحشی شد.

به گزارش«پارما» سید عباس نگهبان در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه از این متخلفان پنج سلاح مجاز و یک سلاح غیرمجاز کشف و ضبط شد، افزود: حمل سلاح مجوزدار در جاده‌های کویری و خاکی بدون داشتن پروانه صید تخلف است که با حمل‌کنندگان سلاح برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: در 2 مورد تخلف صید و شکار، متخلفان موجب از بین رفتن 2 کل وحشی شدند که یک مورد مربوط به تعقیب و گریز خودروی آفرود با کل وحشی بود که برای آنان پرونده قضایی تشکیل و متخلفان به ازای هر کل وحشی 25 میلیون تومان جزای نقدی پرداخت کردند.

به گفته وی، سایر متخلفان هم حین شکار کبک، کبوتر و سایر پرندگان دستگیر و به پرداخت جزای نقدی با توجه به تعداد شکار پرنده محکوم شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل با بیان اینکه در سال 99 افزون بر 236 پایش از صنایع این شهرستان انجام شده است، گفت: در این راستا 174 اخطاریه برای صنایع آلاینده و مشکل‌ساز در این شهرستان در سال 99 صادر شده است.

شهرستان آران‌ و بیدگل 810 واحد صنعتی و حدود 20 هزار کارگر دارد که بیشتر آنان در صنعت فرش ماشینی شاغل هستند.

پناهگاه حیات وحش یخاب آران و بیدگل یکی از مناطق مستعد زیستگاهی مابین پارک ملی کویر ، منطقه حفاظت شده خارو و کرکس قرار دارد.

شهرستان آران و بیدگل به عنوان یکی از حوزه های زیستی جانوری مستعد با تنوع بالا و چشمگیر با وجود پرندگانی نظیر هوبره، کبک، تیهو، باقرقره، کبوتر و پستاندارنی همچون کاراکال، جبیر ، گربه وحشی، گربه شنی، قوچ، میش، کل و بز شناخته می شود.

یخاب با برخورداری از گوناگونی زیستی و وجود گونه‌های ارزشمندی مانند کاراکال، جبیر، شاه روباه و چند گونه ارزشمند دیگر با وسعت 271 هزار هکتار از سال 1392 منطقه شکار ممنوع اعلام شد و سال 1396 نیز به پناهگاه حیات وحش ارتقا یافت.

پناهگاه حیات وحش یخاب در شمال شرقی شهر ابوزیدآباد از توابع بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل قرار دارد.

آران و بیدگل در 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات