پروژه‌های ناتمام مشهد مشکل اعتباری نخواهند داشت

پروژه‌های ناتمام مشهد مشکل اعتباری نخواهند داشت

پروژه‌های ناتمام مشهد مشکل اعتباری نخواهند داشت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، علیرضا شهریاری با بیان اینکه تحولی که در پروژه‌های کلان شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک ایجاد شده رضایت مردم را دربرداشته است، گفت: ما با مردم پیمان بسته بودیم برای رفاه و خدمت به آنها از همه توان خود استفاده کنیم. چراکه صرف نظر از گرایش‌ها این شهر متعلق به امام رضا بوده و هر چقدر برای این شهر کار کنیم کم است.

وی ادامه داد: در پایان این دوره سه کار اساسی مهم و حیاتی را برای شهر آغاز کرده‌ایم که دوره بعد باید آن را تداوم دهد اما از نظر بودجه و اعتبارات مورد نیاز پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم در بودجه 1400 اندیشیده شده تا شهردار و شورای بعد در این خصوص دچار مشکل نشده و پروژه ها با تاخیر مواجه نشوند.

شهریاری توضیح داد: پروژه چپگرد بزرگراه «پیامبر اعظم» به بلوار «هاشمی رفسنجانی» که به اذعان پلیس راه و پلیس راهور می تواند مشکلات و گره ترافیکی بزرگی را در اصلی‌ترین ورودی و خروجی مشهد از میان بردارد ضمن اینکه از باب کاهش مصرف سوخت و تبعات محیط زیستی می‌تواند آثار مثبتی برای شهر به همراه داشته باشد یکی از این سه پروژه است. به ویژه که در امتداد بلوار هاشمی رفسنجانی نیز تقاطع های غیر همسطح مجیدیه و آزادگان می‌توانند سبب روانسازی بیشتر ترافیک و کاهش مشکلات تردد و حمل و نقل شهروندان باشند. از این‌رو استمرار این پروژه در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شده تا گروه بعدی مدیریت شهری بتوانند با فراغ خاطر و بدون دردسر آن را ادامه دهند.

به گفته شهریاری، پروژه مهم دیگر دوربرگردان زیرگذر بلوار آزادی به بلوار جانباز بود که سال های بسیاری مردم متقاضی اجرای چنین پروژه‌ای بودند چرا که تردد از میدان قائم، بزرگراه امام علی(ع) و بزرگراه آزادی به سمت بلوار جانباز و هسته مرکزی شهر با مشکلات و خطرهای فراوان ترافیکی همراه بود. برای این پروژه نیز بودجه مناسبی در سال ۱۴۰۰ تدارک دیده ایم تا بدون مشکل به اتمام برسد.

وی افزود: پروژه سوم نیز امتداد محور ابوطالب پس از تکمیل پل ابوطالب است تا ضمن کاهش بار ترافیکی میدان امام حسین و میدان سپاد، یکی از مناطق کم برخوردار شهر به سهولت به بخش مرکزی شهر دسترسی پیدا کند. جنبه دیگر این پروژه تسهیل دسترسی شهروندانی است که قصد تردد به محور کلات، بهشت رضوان، شهرک صنعتی و بلوار بهمن دارند.

به گفته شهریاری، این پروژه در آینده نزدیک کلنگ‌زنی خواهد شد و باید اعتبار مناسبی که برای آن در بودجه ۱۴۰۰ تدارک دیده شده امیدواریم گروه بعدی بتواند آن را به موقع به سرانجام برساند.

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در خصوص ادامه پروژه های مرتبط با قطارشهری نیز گفت: با همت مدیران شهری و تلاش‌های بی‌وقفه در راستای تامین اعتبار و عقد قراردادهای لازم، عملیات اجرایی خط 4 نیز به‌زودی آغاز می‌شود و امیدواریم در آینده نزدیک مشهد بتواند از 4 خط کامل قطار بهره برده و حجم زیادی از مشکلات ترافیکی شهر کاهش یافته و در هزینه‌های مردم صرفه‌جویی شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات