ظرفیت دوام ثامن با هدف کمک به مشهد باید تقویت و  ...

ظرفیت دوام ثامن با هدف کمک به مشهد باید تقویت و ...

ظرفیت دوام ثامن با هدف کمک به مشهد باید تقویت و تکامل یابد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، محمدرضا حیدری در بازدید از پویش «یک سفره مهربانی» که توسط گروه‌های دوام ثامن به طور داوطلبانه در حال اجراست، گفت: کارهای داوطلبانه و مشارکتی ناشی از حس نوع دوستی و در قالب انسجام و همگرایی اجتماعی هم در آموزه های دینی ما سفارش شده و هم در سوابق تاریخی ما به فراوان وجود دارد. ما در فضای عمومی جامعه زمینه‌های چنین فعالیت هایی را در بین مردم داریم و اگر بستر سازی مناسب انجام شود، می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: طرح دوام ثامن به خوبی توانسته از این ظرفیت‌های اجتماعی استفاده کند و با ساماندهی بیش از ۱۱ هزار نفر نیروهای داوطلب و آموزش و آماده سازی آن ها، آمادگی لازم برای مواجهه با بحران‌ها را فراهم کرده تا نیروهای داوطلب در محلات خود به مدیریت شرایط بحرانی کمک کنند.

به گفته حیدری، در شرایط ویژه‌ای مانند کرونا نیز این جمعیت توانسته اقدامات بسیار شایسته و درخور توجهی را با هدف کمک به عموم جامعه و به ویژه اقشار آسیب‌پذیر انجام دهد. به مانند اتفاقی که این روزها در جریان است و اعضای دوام ثامن به طور خودجوش با توانمندی و برنامه‌ریزی از جانب خود آنها و متکی به منابع مالی خودشان اقدامات خیرخواهانه و حمایتی به نفع مردم نیازمند به ویژه در محلات کم برخوردارتر و محروم را در دستور کار قرار داده‌اند.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه در دهه اول ماه مبارک رمضان تعداد ۳۷۰۰ پرس غذا به همت گروهی از اعضای جمعیت دوام ثامن تهیه و در محلات هدف گذاری شده در شهر بین نیازمندان توزیع شده، ادامه داد: از نظر ما ظرفیت مناسبی در این جمعیت وجود دارد اما همچنان باید در حوزه های آموزش و ارتباط گیری و تداوم حضور آنها در فضای مدیریت شهری تلاش شود. هر چند شرایط کرونایی تا حدودی به تجمعات و برنامه‌های این گروه آسیب زده اما خوشبختانه همچنان در مناطق و محلات فعال هستند و تلاش مناسبی برای دستگیری از مردم دارند.

وی ابراز امیدواری کرد مدیران شهری و استانی قدر این ظرفیت، تلاش و سرمایه اجتماعی و قدر این احساس مسئولیت را بدانند و گفت: این ظرفیت و مجموعه توانمند برای روزهای بحران در مشهد بسیار حیاتی و مورد نیاز است و این حرکت ها باید تداوم و تقویت شود تا حدی که همه به این جامعه بپیوندد.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: شهرداری متولی طرح دوام ثامن بوده و همه تلاش خود را برای توسعه این جمعیت هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی به کار می بندد. در موضوع کیفیت منظور آن است که صرفاً به عضویت اکتفا نشود و باید اعضا در ارتباط و تعامل مستمر باشند، در فراخوان ها حضور یابند و مانورهای شهری مختلف شکل بگیرد تا این جمعیت همیشه در حال آمادگی کامل باشد.

وی تاکید کرد: از نظر ما این ظرفیت و تشکلی که با حمایت های شهرداری شکل گرفته باید حمایت و تقویت شود تا به موقعیت مطمئن و تکامل یافته برسد و پس از آن سایر نهادها و انجمن ها می توانند از این ظرفیت ها استفاده کرده و در اشکال مختلف به نقش‌آفرینی بپردازند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات