در سخت‌ترین شرایط اقتصادی، کارگران از اولویت  ...

در سخت‌ترین شرایط اقتصادی، کارگران از اولویت ...

در سخت‌ترین شرایط اقتصادی، کارگران از اولویت حمایت شورای شهر مشهد خارج نشدند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، احمد نوروزی در دیدار رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر با دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی به مناسبت روز کار و کارگر با بیان اینکه یکی از معضلات اساسی در دوره کرونا موضوع تعطیلی بنگاه های اقتصادی و بیکار ماندن بخش اعظمی از نیروهای کار و کارگران بوده است، گفت: شهرداری مشهد اما با ایجاد حجم گسترده‌ای از کار کمک بسیار مهمی به پیشگیری از بیکاری بخشی کارگری ارائه داد. ما در سخت ترین شرایط کاری که مربوط به ابتدای دوره خدمت در شورا بود نیز اولویت توجه به معیشت کارگران و کارکنان شهرداری را فراموش نکردیم.

وی ادامه داد: در ابتدای دوره شورای پنجم شهرداری را در حالی تحویل گرفتیم که در آستانه ورشکستگی بود و به نرخ سال ۱۳۸۴ بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داشت. در لیست سیاه بانکها و سازمان بورس قرار داشت و با انبوه وام‌های سررسید شده و تعیین تکلیف نشده مواجه بود.

به گفته نوروزی، در شهریور ماه ۱۳۹۶ و اولین ماه تحویل شهرداری به شهردار جدید وقتی از وی در خصوص بحث پرداخت حقوق ها سوال کردیم گفتند ۹۳ میلیارد تومان باید در پایان ماه به کارکنان و شرکت ها پرداخت شود در حالی که موجودی صندوق شهرداری ۲۶ میلیارد تومان است. شهرداری پیشین حتی برای پرداخت حقوق کارکنان از وام و تسهیلات با نرخ‌های سنگین استفاده کرده بودند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد ادامه داد: به هر حال با برنامه‌ریزی، تلاش و پشتکار توانستیم شهرداری را از شرایط سخت و بحرانی نجات داده و از یک شهرداری بدهکار تبدیل به یکی از موفق‌ترین شهرداری‌های کشور شویم که حجم گسترده‌ای از کار در سطح شهر مشهد را به انجام رسانده است. در هیچ زمانی اجازه ندادیم حقوق کارگران و کارکنان در معرض خطر قرار بگیرد.

وی همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته گفت: علاوه بر اقداماتی که در حوزه‌های کارگری و حمایت از این افراد انجام شده موضوع بکارگیری معتادان متجاهر در امور خدمات شهری، حمایت از مشاغل خرد و خانگی در جهت توانمندسازی افراد و ایجاد درآمدهای پایدار و انواع اقدامات حمایتی در حوزه‌های مرتبط با شهرداری برای اقشار مختلف شهروندان به انجام رسید. در پایان دوره کاری امیدواریم که وظیفه و رسالت نمایندگی از مردم را به خوبی انجام داده باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات