مشاهده گربه وحشی در ارتفاعات آوج

مشاهده گربه وحشی در ارتفاعات آوج

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، احسان خسروی گفت: محیط بانان منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع آوج در حین گشت و کنترل با یک قلاده گربه وحشی مواجه و از این گونه گربه سان تصاویری ثبت کردند.

وی تصریح کرد: در یک سال اخیر چهار مرتبه ثبت تصویر گربه وحشی  توسط مامورین اجرایی صورت گرفته است که وجود این گونه، نشان از کامل بودن چرخه حیات و سلامت زیستگاه دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آوج ادامه داد: طول بدن گربه‌ وحشی ۴۵ تا ۸۰ سانتی‌متر است و بین سه تا هشت کیلوگرم وزن دارد. گربه وحشی از اجداد گربه اهلی به‌ شمار می‌آید و جثه‌‌ای‌ بزرگ‌تر از نوع اهلی دارد. این نوع از گربه سان به دلیل احتمال جفتگیری با نوع اهلی اش در طرح و رنگ و جثه‌های متفاوتی دیده می‌شود و صدایش همچون  گربه اهلی میباشد.

خسروی ادامه داد: از خانواده گربه سانان در ایران هشت گونه شامل پلنگ، یوزپلنگ، سیاهگوش، کاراکال، گربه جنگلی، گربه شنی، گربه پالاس و گربه وحشی زیست می‌کنند.  در منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع آوج نیز تاکنون حضور سه گونه از خانواده گربه سانان شامل سیاهگوش، گربه جنگلی  و گربه وحشی ثبت شده است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات