تعداد خدمات الکترونیکی شهرداری ارومیه به 100 افزایش یافت/ ارومیه شهر پیشرو در شمالغرب با اجرای پروژه فاخر RTK

تعداد خدمات الکترونیکی شهرداری ارومیه به 100 افزایش یافت/ ارومیه شهر پیشرو در شمالغرب با اجرای پروژه فاخر RTK

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: تعداد خدمات الکترونیکی شهرداری ارومیه به 100 افزایش یافت.

ه گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ یاسر اسدپور در آیین رونمایی از پروژه های فاخر فناوری اطلاعات شهرداری در صحن شورای اسلامی شهر ارومیه  با بیان اینکه برای این پروژه ها اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال هزینه شده است ، عنوان کرد:   از این میزان اعتبار برای انجام این پروژه ها  60 میلیارد ریال  پیمانی و مابقی امانی است.

وی با اشاره به پروژه فاخر موقعیت یابی آنی RTK ، اظهار کرد:  پروژه فاخر موقعیت یابی آنی RTK  از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته و با استفاده از برداشت های مکانی سریع با دقت میلی متری و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا جهت ارایه خدمات مختلف در حوزه های مدیریت شهری ، شرکت های خدمات رسان و به  شهروندانی که نیاز به UTM  دارند آماده شده است .

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با بیان این که  پروژه فاخر موقعیت یابی آنی RTK  برای اولین بار در شمال غرب کشور راه اندازی شده است، گفت:  این پروژه می تواند برای شهرداری ارومیه منبع درآمد باشد .

اسدپور با اشاره به طراحی و پیاده سازی پروفایل شهروندی ارومیه من،  عنوان کرد:  یکی از شاخصه های شهر هوشمند پروفایل شهروندی است که این پروفایل با کمک و تلاش نیروهای سازمان فاوا  و با کاملترین و به روزترین روش های دنیا آماده شده است.

وی ادامه داد: با استفاده از این پروفایل شهروندی امکان ارایه خدمات با ایجاد یک حساب کاربری در سامانه ارومیه من میسر می شود .

اسدپور افزود:  در حال حاضر استعلام و پرداخت عوارض خودرو و سوابق پرداختی ارسال و پیگیری درخواست های سامانه 137 مدیریت شهری، خدمات جستجوی متوفیان ، استعلام پرداخت عوارض نوسازی  و خدمات پارک حاشیه ای با امکان شارژ و گزارش مصارف آن از طریق همین پروفایل امکان پذیر است .

وی گفت:  شهروندان با ثبت نام برای این پروفایل،  خدمات مورد نیاز خود را به صورت الکترونیک از آدرس WWW.MYURMIA.IRدریافت می کنند و در این پروفایل سوابق شهروندی در صورت درخواست خدمات از شهرداری ثبت می شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه افزود: در حال حاضر تمامی این خدمات از طریق سایت و در آینده نزدیک از طریق اپلیکیشن پروفایل شهروندی بصورت تجمیع شده ارایه می شود.

اسدپور در ادامه  با اشاره سامانه شفافیت و شهرداری شیشه ای ، اظهار کرد:   زیر ساخت های لازم سامانه شفافیت راه اندازی  می شود  که سامانه ماده 77 و سامانه مدیریت مناقضات  و مزایدات و قراردادها و نرم افزار حقوقی شهرداری  در این راستا طراحی و ارائه شده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با بیان اینکه سامانه تور مجازی شهرداری با هدف ترویج  و توسعه گردشگری بر اساس تکنولوژی های به روز راه اندازی شده  است، اظهار کرد: سامانه تور مجازی این قابلیت را برای کابران فراهم می کند که بدون حضور فیزیکی و از طریق شبکه  اینترنت از مراکز تجاری،  گردشگری  و بناهای تاریخی شهر ارومیه به صورت کاملا سه بعدی بازدید کنند .

اسد پور با اشاره به سامانه  فروش آنلاین میوه عنوان کرد:  کارسازی لازم در این خصوص انجام شده  و  امکان ارایه خدمات غیر حضوری در سامانه آنلاین و درخواست های  سازمان ساماندهی مشاغل مزاحم شهری  و فرآورده های کشاورزی شهرداری ارومیه  فراهم شده است .

وی به راه اندازی شبکه وایرلس شهری، و ایجاد زیر ساخت چتر وای فای شهری  اشاره کرد و گفت:  زیر ساخت پشتیبان فیبر نوری و ارتباط بین ساختمان واحدهای تابعه شهرداری با استفاده از دکل مخابراتی پارک جنگلی و دکل نصب شده در پشت بام سازمان فناوری اطلاعات ایجاد شده است.

اسد پور با اشاره به سامانه نام گذاری معابر شهری ارومیه، عنوان کرد: از طریق این سامانه تمامی معابر شهری که فاقد نام است شناسایی شده و برداشت های لازم انجام می گیرد و نتیجه  به کمیسیون نام گذاری  شورای شهر ارسال می شود.

وی با  بیان این که سامانه ارتباط مستقیم شهروندان با شهردار ارومیه که اخیراً راه اندازی شده است، اظهار کرد: در این سامانه امکان ثبت پیام های شهروندان با درج مشخصات هویتی شان میسر شده و شهردار ارومیه به طور مستقیم درخواست های شهروندان را به مناطق و سازمانها ارجاع و دستورات لازم برای پیگیری سریع را صادر می کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری ارومیه،  100 نوع خدمت را بصورت الکترونیک ارایه می کند، بیان کرد:   تمام این خدمات تنها از طریق یک نرم افزار صورت می گیرد.

به گفته اسدپور جهت حرکت به سمت شهرداری هوشمند و اینکه در این مسیر گام ها پرشتاب برداشته شود نیازمند به حمایت اعضای شورای شهر   و تک تک مدیران شهرداری هستیم.

وی همچنین با اشاره به اجرایی شدن سامانه شهروندسپاری در شهرداری های مناطق خاطرنشان کرد:  طی روزهای آینده و پس از شهرداری منطقه پنج، سامانه شهروندسپاری شهرداری منطقه یک نیز در راستای توسعه خدمات الکترونیکی و شهرداری هوشمند مورد بهره برداری قرار می گیرد تا در حوزه استعلامات شهرسازی هیچگونه مراجعه ای به شهرداری را شاهد نباشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات