اجرای بی‌سابقه طرح‌های توسعه منابع آب در استان بوشهر

اجرای بی‌سابقه طرح‌های توسعه منابع آب در استان بوشهر

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عبدالکریم گراوند" با اشاره به پروژه‌های سد سازی استان اظهار کرد: در حوزه سدسازی در استان بوشهر اقدامات مهم و تاثیرگذاری انجام شده است. سد دالکی با ۹ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفته شد و اکنون بالای ۳۹ درصد ساخته شده و به‌زودی اعتبار مصوب ۴۰ میلیارد تومانی این پروژه تخصیص یافته و پرداخت می‌شود.
وی از افتتاح سد خائیز تنگستان در سه تا چهار هفته آینده خبر داد و عنوان کرد: ساخت یک سد با ظرفیت ۱۶ میلیون مترمکعب در مدت سه سال سابقه نداشته و نشان از تلاش شبانه‌روزی در این حوزه برای تحقق مطالبات مردم است.
استاندار بوشهر با تشریح وضعیت سدهای فاینانس خارجی در استان بوشهر گفت: سد دشت پلنگ با حجم مخزن ۱۵۰ میلیون متر مکعب در حال ساخت است که سهم ۷.۵ درصدی آن پرداخت شده و همچنین سد باغان هم با حجم مخزن ۳۲ میلیون متر مکعب، ییش ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با افتتاح آن به ۲ شهرستان و ۲۸ روستا آبرسانی می‌کند.
گراوند، با اشاره به اجرای طرح‌های سدسازی در دیگر نقاط استان افزود: بر اساس ظرفیت‌ها، ساخت سد در استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته و سد ارغون کلمه در شهرستان دشتستان هم در راستای تامین آب شرب با ظرفیت ۱.۸ میلیون متر مکعب در مدت یک سال ساخته شد و ساخت سد اخند هم در حال تکمیل شدن است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات