لغو احداث 25 تقاطع روگذر و زیرگذر داخل شهر در  ...

لغو احداث 25 تقاطع روگذر و زیرگذر داخل شهر در ...

لغو احداث 25 تقاطع روگذر و زیر گذر داخل شهر در راستای انسان محوری/یک میلیون مترمربع پیاده روسازی طی ۳.۵ سال

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی در گزارش عملکرد حوزه عمران در حوزه پیاده محوری و توسعه پیاده روها طی ۳.۵ سال گذشته در صد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر، افزود: تاکید شهرداری در این دوره توسعه انسان محور و تاکید بر رفع مشکلات مربوط به تردد با محوریت انسان بوده است.

وی با بیان اینکه به طرق مختلف طی سالیان و ماه های گذشته موضوع توجه مدیریت شهری به خودرو محوری مطرح شده است، اظهارکرد: اما باید به این موضوع توجه شود که در کلانشهرهای کشورهای پیشرفته جهان زمانی به موضوع انسان محوری پرداخته اند که ابتدا بحث خودرومحوری و مسئله مربوط به ساخت بزرگراه ها، تقاطع ها و پل ها حل شده است و سپس وارد بحث انسان محوری شده اند موضوعی که در کشور و شهر مشهد به آن توجه نشده بود.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: طی سه سل گذشته اولویت ما این بوده که با توجه به تاکیدات شورای شهر مشهد و همچنین ضروریت های افزایش ایمنی، سهولت دسترسی و کاهش ترافیک اقدام به اجرای زیرگذرها، روگذرها و تقاطع های غیر همسطح در رینگ پیرامونی شهر کنیم.

کاظمی اضافه کرد: این درحالی است که هیچکدام از 20-25 تقاطع غیر همسطح، زیرگذر و پل را مانند تقاطع ملک آباد، سه راه خیام و...که مصوبه قانونی نیزداشتیم را به دلیل توجه به انسان محوری را در داخل شهر اجرا نکردیم و تنها زیرگذرها، پل ها و..را در رینگ پیرامونی شهر مشهد اجرا کردیم.

وی با اشاره به اینکه 15.5میلیون مترمربع مساحت پیاده روهای شهر مشهد است که از این میزان 6.5میلیون مترمربع پیاده رو در شریان ها و معابر اصلی شهر قرارد دارد که ساماندهی آنها از وظایف شهرداری است، اظهارکرد: طی سه سال و نیم گذشته بالغ بر یک میلیون مترمربع پیاده روسازی کرده ایم درحالی که طی 10سال گذشته تا سال 96 حدود یک میلیون و200هزار مترمربع پیاده روسازی شده است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در حوزه پیاده روسازی پروژه بزرگ حق تقدم عابر پیاده را نیز اجرا کرده و 67 تقاطع را ایمن سازی کردیم.

کاظمی افزود: این درحالی است که در سال 98 بیش از 304 مورد تصادف با عابر پیاده داشتیم که این آمار در سال 99 و ایمن سازی این 67 تقاطع به 154 تصادف کاهش پیدا کرد، یعنی حدود 50 درصد تصادفت مربوط با عابر پیاده در این تقاطع ها طی یکسال کاهش داشته است.

وی ادامه داد: شاید موضوع پیاده محوری و پیاده راه جزو مطالبات مردم و جامعه نخبگان شهر باشد، لذا در این حوزه هر خیابانی که مانند بولوار طبرسی شمالی امکان حذف باند کندرو و هرخیابانی که مانند خیابان کوهسنگی امکان حذف محل پارک خودرو وجود داشته و هر معبری مانند خیابان شیرازی و خیابان شاهینفر که امکان داشت از معبر سواره رو کم کرده و به پیاده رو اضافه کنیم، این کار انجام شده است .

معاون عمران،حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در این دوره تاکیدمان بر توسعه پیاده محوری بوده است، گفت: باوجود آنکه تاکید بسیاری بر توسعه پیاده محوری داشتیم اما متاسفانه به دلیل همکاری نداشتن شهروندان عزیزمان در برخی معابر از جمله خیابان راهنمایی و سعدی به جهت دغدغه هایی که از اجرای پروژه های با رویکرد توسعه پیاده محوری بر کسب و کارشان داشتند موفق به انجام آن نشدیم و تنها در تعداد محدودی از خیابان های شهر اینکار انجام شد؛ اما معتقدیم در آینده این رویکرد بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

منبع: پایکاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

کلید واژه ها: شورای شهر_ مشهد -
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات