چند خبر از آذربایجان غربی

چند خبر از آذربایجان غربی

به گزارش روابط عمومی آذربایجان غربی، براساس گزارشات مردمی،با همکاری پاسگاه نیروی انتظامی حیدر آباد، ضمن تعقیب متخلفین، عاملان جمع آوری تخم پرندگان در تالاب‌های این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده، اکبر محمدیان اظهار کرد: باتوجه به فصل تخمگذاری وجوجه آوری پرندگان، گشت وکنترل در این مناطق تشدید شده و مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به طور شبانه روزی در مناطق حضور فعال دارند.




وی گفت: با همکاری مامورین پاسگاه انتظامی حیدر آباد از متخلفین یک دستگاه خودرو توقیف و در بازرسی از آن تعداد ۶۰ عدد تخم انواع پرندگان و تعدادی ادوات کشف و پرونده متخلفین به همراه خودروی توقیفی تحویل مقامات قضایی شد.

رهاسازی یک بهله سارگپه در سلماس



رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سلماس از رها سازی یک بهله سارگپه نابالغ در ارتفاعات این شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آذربایجان غربی، فهیمه قمری گفت: این پرنده شکاری توسط دوستداران محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد که پس از بررسی اولیه، هیچ گونه آثار جراحات و شکستگی مشاهده نشد.

وی افزود: این پرنده به علت عدم تغذیه مناسب قادر به پرواز نبودٍ که پس از تیمار و تغذیه توسط یگان حفاظت محیط زیست در اطراف روستای نظرآباد رها سازی شد.

رهاسازی دو بطانه سنجاب و چهار قطعه کبک در پیرانشهر




رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیرانشهر گفت: دو بطانه سنجاب و چهار قطعه کبک، توسط دو شهروند دوستدار محیط زیست جهت رها سازی تحویل این اداره شد.

به گزارش روابط عمومی آذربایجان غربی، طه ایزان گفت: پس اطمینان از وضعیت سلامتی سنجاب‌ها و کبک‌ها،یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در زیستگاه مناسب آنها را رها سازی کردند.

وی گفت: یکی از مهمترین مسئولیت‌های اداره حفاظت محیط زیست ترغیب مردم و فرهنگ سازی در جهت حفظ محیط زیست و عدم نگه داری حیوانات وحشی در منزل است .

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات