پروژه‌‎های عمرانی مشهد دارای اثرات عمیق در حوزه  ...

پروژه‌‎های عمرانی مشهد دارای اثرات عمیق در حوزه ...

پروژه‌‎های عمرانی مشهد دارای اثرات عمیق در حوزه اجتماعی شهر بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، شهناز رمارم با اشاره به بازدید خود از روند اجرایی پروژه رود پارک و کشت پارک چهل بازه گفت: موضوعات اجتماعی نیازمند زیرساخت‌هایی برای توسعه است. در این راستا پروژه چهل‌بازه از بزرگترین پروژه‌هایی است که می‌تواند فضای اجتماعی خوبی برای گذران اوقات فراغت شهروندان فراهم کند.

وی با تاکید بر ویژگی‌های منحصر به فرد پروژه رود پارک، اظهار کرد: پیش‌بینی مواردی مانند فضای پیاده‌روی، پیست دوچرخه، فضاهای آبی و حوضچه‌هایی برای تفریح کودکان و فضای مفرح سبز می‌تواند این مجموعه را به یک پایگاه اجتماعی جذاب تبدیل کند.

رمارم با تقدیر از شهرداری و شورای شهر در تصویب به موقع لوایح و طرح‌ها و نیز تامین بودجه‌های لازم، افزود: قطعا این پروژه‌ها ها اثرات ماندگاری در حوزه فضای اجتماعی در شهر خواهد داشت و امیدواریم شهروندان بتوانند از این امکانات به خوبی بهره‌مند شوند و رضایت خاطر آنان فراهم گردد.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد خاطر نشان کرد: در روزگاری که کرونا سبب انزوای مردم شده و فضاهای اجتماعی را هدف قرار داده و پیوندهای اجتماعی تحت تاثیر این بحران قرار گرفته است، پناه بردن شهروندان به منازل و فضای مجازی تبعاتی مانند تنهایی بیشتر، چاقی و مشکلات سلامتی در پی خواهد داشت. امیدواریم برای جبران این خلاء فضاهای این‌چنینی مانند کوه پارک، رود پارک و بوم پارک فعال شده و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌های این دوره دارای ویژگی اثرگذاری عمیق در حوزه اجتماعی بوده است، اظهار کرد: به عنوان مثال باغ خاطره که می‌تواند ضمن ایجاد فضای مفرح و شاداب، با کاشت درخت به یاد و نام یکی از درگذشتگان، امکانی فراهم شده تا هر زمان که به این پارک مراجعه کنیم علاوه بر بهره مندی از محیط زیست پاک و اکسیژن فراوان به یاد گذشتگان بوده و خاطره ایشان را زنده نگه داریم.

رمارم با بیان اینکه اقداماتی از این دست می‌تواند به جلای روح شهروندان کمک فراوانی کند، گفت: پروژه هایی مانند باغ زندگی با ایجاد این امکان که می‌توان در مناسبت‌هایی مانند ازدواج و تولد فرزندان نشان و خاطری از سالهای زندگی در آن به وجود آورد به طوری که همزمان با رشد درخت ها شاهد بالندگی و رشد فرزندان و خانواده باشیم که می‌تواند فضای اجتماعی زیبایی را ایجاد کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد با اشاره به پارک بانوان وکیل آباد و مجموعه فرهنگی ورزشی فعال در این پارک که می تواند پروژه ماندگاری از شورای پنجم برای بانوان باشد، بیان کرد: همچنین چشمه پارک در چهل بازه و در پارک ۷۳ هکتاری شهرک شهید رجایی با توجه به اینکه شهروندان در منازل آپارتمانی کوچک ساکن هستند و باغچه‌ها و باغ‌های گذشته در کار نیست می‌تواند فضایی برای آشنایی و انس شهروندان و کودکان با فضای سبز و گیاهان فراهم کند.

به اعتقاد وی کوه پارک رود پارک و کشت پارک سه پروژه بسیار ماندگار و مهم اجتماعی در دوره پنجم شورا خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات