برنامه‌های ویژه هفته شوراها، روز معلم و روز کارگر

برنامه‌های ویژه هفته شوراها، روز معلم و روز کارگر

برنامه‌های ویژه هفته شوراها، روز معلم و روز کارگر

شنبه
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، در جلسه این هفته کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد، بررسی دستور العمل ایجاد سرای محله، لوایح نامگذاری معابر فرعی به نام بانوان شهید گرانقدر و نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر در دستور کار بود.

در جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک نیز لایحه نرخ کرایه مینی بوس در خطوط با مسیر کوتاه، اختصاص ۱۰ دستگاه اتوبوس به اداره کل کتابخانه‌های عمومی مشهد به عنوان کتابخانه سیار و شیوه‌نامه الزامات ایجاد انواع سامانه‌های پارکینگ مکانیزه در ساختمان‌ها موضوعات مورد بحث اعضا بود.

به مناسبت روز کار و کارگر، محمدرضا حیدری، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی دیدار کردند و شهناز رمارم، عضو هیات رئیسه شورا از کارگران «ایست کار» میدان فردوسی تقدیر کرد.
یکشنبه
جلسه این هفته کمیته‌های نظارتی به بررسی پرونده‌های شهروندان مناطق ۲، ۶ و ۸ اختصاص داشت و در جلسه کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست نیز احداث سد مخزنی در ارتفاعات جنوب برای ذخیره سازی سر ریز رودخانه حصار از سد گلستان، استفاده از خودروهای برقی در مسیرهای دسترسی مطب پزشکان منطقه احمدآباد و ساخت کبوترخانه در یکی از بوستان های مرکزی شهر در دستور کار بود.

جلسه کارگروه قراردادهای کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادها نیز با موضوع ادامه بررسی لایحه همکاری با آستان قدس در فرآیند صدور اسناد استیجاری تصرفات صورت گرفته در اراضی آستان قدس در محلات هدف بازآفرینی برگزار شد و در پایان از اعضای کارگروه نیز تقدیر به‌عمل آمد.

به مناسبت هفته معلم جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از معلمان تقدیر کردند و رئیس شورا نیز به دیدار آیت الله سیدجعفر سیدان و حسین حاتمی، از معلمان پیشکسوت شهر رفت.
دوشنبه
صد و بیست و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد امروز برگزار شد و موضوعات زیر به تصویب رسید.
لایحه نحوه اتصال خط ریلی مشهد-گلبهار به خطوط قطار شهری مشهد، لایحه تعیین تکلیف وضعیت بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، لایحه نامگذاری چپگرد بزرگراه پیامبر اعظم (ص) به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، لایحه نامگذاری یک خیابان، یک معبر فرعی و یک ایستگاه آتش‌نشانی، لایحه اصلاح مفاد مرتبط با تفویض اختیار اقامه و تعقیب دعوی به مدیر عامل در اساسنامه سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری و لایحه اصلاحیه قرارداد پروژه مشارکتی میلاد.

کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکتها در جلسه خود به بررسی لایحه طرح صدور پایانکار بهره برداری با ذکر سهم العرصه بلوکها برای پروژه های بزرگ مقیاس (ساختمان‌های گروه د)، طرح توسعه، ساماندهی و ارتقای کارآفرینی و اقتصاد محلی با استفاده از ظرفیت‌های شهرداری با تمرکز بر کسب و کار های خرد و خانگی و نامه گروه مهندسی آلتون درخصوص پروژه مشارکتی برج جنوب میدان شهدا پرداخت.
جمعی از اعضای شورا نیز از روند پیشرفت ساخت مجسمه‌های جلوخان آرامگاه فردوسی بازدید کردند.
سه شنبه
تجلیل و تکریم رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد از کارگران منتخب شهرداری منطقه ۶ انجام شد.
چهارشنبه
کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد، این هفته جلسه داشت تا به بررسی نهایی لایحه نظام‌نامه یکپارچه مطالعات و پژوهش شهرداری، قراردادهای تنظیف شهری و رفع سد معبر منطقه سه، واگذاری کل سهام و خروج شهرداری از شرکت عمران سپهر وکیل آباد و اجرای پروژه مشارکتی با شرکت سپهر هشتم، همکاری با آستان قدس در فرآیند صدور اسناد استیجاری تصرفات صورت گرفته در اراضی آستان قدس در محلات هدف بازآفرینی و تعیین تکلیف بدهی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی در خصوص ملک حاشیه بزرگراه آزادی بپردازد.

سیدمحسن حسینی‌پویا، رئیس کمیسیون حقوقی شورا نیز از اعضای کارگروه تخصصی - پژوهشی دعاوی و املاک شورای شهر مشهد تقدیر کرد و رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌ برخوردار هم از کارگران منتخب شهرداری منطقه ۴ به‌ مناسبت روز کارگر تجلیل و تکریم نمود.
پنجشنبه
محمدحسین ودیعی، رئیس کمیسیون اقتصادی شورا از «علیرضا شکیبا»، معلم پیشکسوت مشهدی تقدیر کرد و در نشست مشترک کارگروه تخصصی-پژوهشی شهرسازی و معماری و مسکن شورای شهر مشهد آیین‌نامه اجرایی کمیته نما مطرح شد.

نشست هم‌اندیشی درخصوص طرح توسعه، ساماندهی و ارتقای کارآفرینی و اقتصاد محلی با استفاده از ظرفیت‌های شهرداری مشهد با تمرکز بر کسب و کارهای خرد انجام شد و پایانبخش هفته کاری هم شورا هم بازدید محمدرضا حیدری، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از پروژه رود پارک و کشت پارک چهل بازه بود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات