جامعه نخبگان مشهد باید در فرایند تصمیم‌سازی‌های  ...

جامعه نخبگان مشهد باید در فرایند تصمیم‌سازی‌های ...

جامعه نخبگان مشهد باید در فرایند تصمیم‌سازی‌های شهر مشارکت فعال داشته باشند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، محمدرضا حیدری در وبینار «اعلام نتایج بررسی رضایت مردم و نخبگان از عملکرد مدیریت شهری» با بیان این که نخبگان مشهدی در چندین ماه متوالی و در چندین موج در این پروژه همراهی کردند، گفت: نتایج تمام موج‌‎های تحقیقاتی پس از ثبت و وصول در شورا با حضور همه اعضای شورا بررسی و به دقت تحلیل شده است. در شورای پنجم استفاده از جامعه نخبگان برای شهر را تنها در حوزه قضاوت عملکرد چندان آرمانی و مطلوب ندانسته و اتفاقاً نقطه آرمانی برای ما مشارکت همه نخبگان جامعه در فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای شهر است.


وی افزود: با این هدف گام‌هایی در شورای شهر در دوره پنجم برداشته شده چه در ارتباط با جوامع علمی و دانشگاهی و چه در خصوص راه‌اندازی کارگروه های تخصصی شورا. با این وجود متاسفانه نه در مدیریت شهری و نه در نظام پارلمانی کشور هنوز به مدل و فرآیند مناسب و کامل برای استفاده از ظرفیت نخبگان برای اثر گذاری مستقیم و مفید در فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری نرسیده‌ایم.


حیدری ادامه داد: با این وجود جای بسی خوشحالی است که نخبگان شهر ما در فرآیند نظرسنجی و بررسی شرایط و اثرگذاری اقدامات مدیریت شهری نقش آفرینی کرده و با حضور در این عرصه احساس مسئولیت خود را بروز داده‌اند که به نمایندگی از شورای شهر مشهد از ایشان سپاسگزارم.


رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: ما در ابتدای حضور در شورای پنجم رویکردهای خود را در قالب برنامه های عملیاتی به نخبگان و مردم ارائه کردیم که مورد استقبال قرار گرفت. شهروندان، نخبگان و کارشناسان در جریان هستند که سابقه فعالیت های مدیریت شهری در شهر مشهد با تاسیس اولین بلدیه به ۱۰۰ سال قبل بازمی‌گردد. تغییر و تحولات جامعه در صد سال اخیر همواره تاثیر مستقیمی بر فضا و شرایط مدیریت شهری داشته و ما از گذشته تا امروز دچار کاستی ها و نارسایی‌های فراوانی هستیم که قطعاً در یک دوره چهارساله نمی‌توان به حل تمام آن‌ها پرداخت. قاعدتا باید رویکردها و جهت گیری ها خردمندانه و با رویکرد کارشناسی و استفاده از نگاه نخبگانی باشد اما هنوز فاصله زیادی با شهر مطلوب داریم.


به گفته وی، هرچند تا امروز اقدامات و عملکرد بسیار مفیدی از جانب همکاران ما و خدمتگزاران مردم در شهرداری مشهد انجام شده اما همچنان در قواره و تراز مردم قدرشناس و شایسته و لایق مشهد الرضا(ع) به عنوان قلب تپنده معنویت ایران اسلامی کارهای زیادی انجام نشده است.


حیدری اضافه کرد: باید گفت که حجم کارهای انجام شده در حوزه های مختلف عمران و حمل و نقل، اقتصادی و مشارکت ها، فرهنگی و اجتماعی در این دوره بسیار متکثر و متنوع بوده و چه خوب است اگر بتوان تمامی این اقدامات و فعالیت‌ها را هم در مقیاس کمی و هم در مقیاس کیفی مورد ارزیابی و نظر‌سنجی قرار داد. برای ما باعث افتخار است که از نگاه نقادانه و مشفقانه نخبگان شهرمان که تاکنون نیز ما را از این لطف دریغ نکرده‌اند، بهره مند شده و از محبت های بی‌دریغ این عزیزان نسبت به خدمتگزاران مشهدی های لایق تشکر می‌کنم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات