برقراری آب شرب و کشاورزی شهرستان گرمسار پس از سیلاب اخیر

برقراری آب شرب و کشاورزی شهرستان گرمسار پس از سیلاب اخیر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "آیدین دمنیان" با اشاره به خسارات ناشی از سیلاب اخیر و قطع آب کشاورزی و شرب این شهرستان گفت: به‌دنبال این حادثه نیروهای گشت و بازرسی بلافاصله به لایروبی و برنامه ریزی وصل آب و جلوگیری از تنش آبی در منطقه پرداختند.
وی اظهار داشت: آب کشاورزی بهره‌برداران منطقه در فاصله 24 ساعت برقرار شد و برای رفع مشکل آب آشامیدنی که بر اثر جاری شدن سیلاب از کدروت بالایی برخوردار شده بود تلاش‌ها در فاصله حداکثر 48 ساعت جواب داد و آب آشامیدنی نیز پس از رفع اشکال برقرار شد.
دمنیان یادآور شد: برای مقابله با مسئله کمبود آب در چنین شرایطی شرکت آب منطقه‌ای هفت حلقه چاه را در اختیار شرکت آب و فاضلاب شهرستان گرمسار قرار داده تا در صورت وقوع چنین حوادثی برای جلوگیری از قطع آب از این منابع استفاده شود.
مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای سمنان به ادامه فعالیت‌های مرمت و بازسازی اساسی تاسیسات بالادست سیمین دشت اشاره کرد و ادامه داد: پس از وقوع سیلاب عوامل پیمانکاری شرکت نصر و مشاور مهاب، عملیات بتن ریزی و مرمت این تاسیسات را 24 ساعت پس از وقوع سیلاب ادامه دادند.
وی گفت: با توجه به اهمیت این پروژه و لزوم جلوگیری از حوادث آینده و ادامه پروژه مذکور از استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درخواست شده است تا اعتبارات این پروژه را 100 درصد تخصیص دهد تا با تسریع در اجرای عملیات مرمت در آینده از وقوع این حوادث که منجر به قطع آب کشاورزی و شرب منطقه می‌شود جلوگیری شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات