2 نیروگاه خورشیدی در استان همدان وارد مدار می‌شود

2 نیروگاه خورشیدی در استان همدان وارد مدار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "شیرزاد جمشیدی" در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، در خصوص وضعیت تأمین برق در تابستان سال جاری اظهار کرد: با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ها، در تابستان سال جاری در صورت عدم مدیریت صحیح مصرف شرایط سختی برای تامین برق خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه مصرف برق در فروردین ماه سال جاری در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15.5 درصد افزایش داشته است، به کاهش 25 درصدی بارش‌ها در استان اشاره و عنوان کرد: با افزایش 3.1 درجه‌ای هوا در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پیک بار نیز 34.2 درصد افزایش داشته است که کار را برای ما سخت می‌کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه طی سال جاری دو نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی وارد مدار خواهد شد، گفت: با وارد شدن این نیروگاه‌ها به مدار تولید برق، ظرفیت تولید نیروگاه‌های استان به 74 مگاوات خواهد رسید که می‌تواند در بحث پیک بار کمک شایانی برای ما باشد.
وی با اشاره به استراتژی و خط مشی شرکت توزیع نیروی برق استان در سال جاری بیان کرد: تأمین برق مطمئن و کاهش خاموشی‌ها در دستور کار قرار گرفته و با جدیت دنبال می‌شود.
جمشیدی به جلسه مشترک شرکت توزیع نیروی برق استان با استاندار و معاونان استانداری به منظور هماهنگی و همسویی بیشتر در مدیریت پیک بار تابستان سال جاری اشاره و عنوان کرد: این جلسه به منظور مدیریت مصرف و گذر موفق از پیک بار تابستان 1400 برگزار شد تا بتوانیم با کمترین خاموشی و چالش تابستان را پشت سر بگذاریم که در این خصوص دستگاه‌هایی چون سازمان صمت، شرکت‌ شهرک‌های صنعتی، اداره کل جهاد کشاورزی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری‌ها همکاری خوبی با شرکت برق داشتند.
وی با تاکید بر خدمت‌رسانی بیشتر به مشترکان به خصوص مشترکان بخش کشاورزی و جلب مشارکت آنها در مدیریت پیک بار تابستان سال جاری، به تأثیر اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار مشترکان در گذر از پیک بار سال جاری اشاره و بیان کرد: برای آن که قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی که با مشترکان انعقاد می‌کنیم به خوبی پیش رود، از ظرفیت پیمانکاران و ظرفیت‌های دانشگاهی در استان استفاده کردیم به طوری که پیمانکاران تعرفه‌های مختلف شرکت و مواردی که منجر به مدیریت مصرف می‌شود و همچنین تفاهم‌نامه‌های که منجر به دریافت پاداش می‌شود را برای مشترکان توضیح می‌دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان به اقدامات صورت گرفته در مديريت بار پست‌ها، شناسایی و بررسی بار فيدرهای فشار متوسط در شبكه‌هاي توزيع نيروی برق اشاره و تاکید کرد: این اقدام نیز برای آن که بتوانیم بخش‌های خانگی و تجاری را کاملاً مشخص کرده و از ظرفیت نهادهایی که به صورت تجمیع کننده می‌توانند در این حوزه‌ها به ما کمک کنند، انجام شد.
وی به جمع‌آوری 700 دستگاه رمز ارز غیرمجاز طی سال گذشته به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون نیز 36 دستگاه جمع‌آوری شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان  گفت: با توجه به اینکه این دستگاه‌ها در حال محاسبات شبانه‌روزی هستند مصرف برق بالایی دارند و جمع‌آوری آنها تأثیر بسیاری بر کاهش مصرف برق دارد.
وی از جمع‌آوری 2 هزار و 800 انشعاب غیرمجاز طی سال گذشته در استان خبر داد و عنوان کرد: امسال نیز 180 انشعاب غیر مجاز جمع‌آوری شده و در حال طی مراحل قضایی و اداری هستند.
جمشیدی ادامه داد: در زمینه رفع اتصالات سست در شبکه، طی سال گذشته 18 هزار مورد اصلاح شد که در سال جاری این روند به شکل قابل توجهی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در تشریح وضعیت نیروگاه‌های خورشیدی اعطا شده به عشایر، با بیان اینکه به زودی به 75 عشایر نیروگاه خورشیدی قابل حمل تحویل داده خواهد شد، گفت: اعطای 400 نیروگاه قابل حمل دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه طی سال جاری حدود 500 کیلومتر شبکه‌های سیمی استان به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی سال جاری برق‌رسانی به دو روستا در شهرستان‌های کبودراهنگ و همدان انجام خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات