چند خبر از گیلان

چند خبر از گیلان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: با توجه به دستور اکید مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و در ادامه عملیات پاکسازی رودخانه های استان از آلات و ادوات صید غیرمجاز ، در یک اقدام مشترک  با همکاری مامورین یگان های حفاظت محیط زیست شهرستان های صومعه سرا، فومن و استان کلیه آلات و ادوات صیدغیرمجاز از رودخانه های نوخاله ، سیاه درویشان وکلسر صومعه سرا پاکسازی شد.

ساسان اکبری پور افزود: در این عملیات مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان، بیش از ۱۰ها رشته  تور زیرآبی  و دام رودخانه ای  و تور سالیک را از متخلفین عرصه های زیست محیطی کشف و ضبط کردند.

وی تصریح کرد: بر اساس ضوابط قانونی هرگونه صید ماهی در فصل تخم ریزی ماهیان استخوانی ممنوع است و صیادی با انواع تور (دام ،سالیک و..) لنسر، ادوات مشابه آن مستلزم صدور پروانه در فصل مناسب  از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان با درخواست از صیادان برای عدم صید غیرمجاز در رودخانه ها ، تصریح کرد: همه باید در راستای حفظ جمعیت آبزیان تلاش کرده و وضیت زیستی آنان را بهبود ببخشیم.



توقیف یک دستگاه بیل مکانیکی در رودسر



با هوشیاری مامورین یگان حفاظت محیط زیست رودسر یک دستگاه بیل مکانیکی در منطقه حفاظت شده سرولات و جواهر دشت  توقیف شد.

علی محمد پور ، رییس اداره حفاظت محیط زیست رودسر با اعلام این خبر گفت: یک دستگاه بیل مکانیکی که نسبت به تخریب بستر رودخانه  آچی رود واقع در منطقه حفاظت شده سرولات و جواهردشت و همچنین تغییر کاربری اراضی حاشیه این رودخانه اقدام کرده بود توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر و با دستور صریح دادستان شهرستان توقیف و متخلفین شامل مالک بیل و صاحبین اراضی یاد شده به مراجع قضایی معرفی شدند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات