همدردی شورای شهر مشهد با مردم و دولت افغانستان و  ...

همدردی شورای شهر مشهد با مردم و دولت افغانستان و ...

همدردی شورای شهر مشهد با مردم و دولت افغانستان و محکومیت حادثه تروریستی کابل

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، رئیس شورای شهر مشهد در این دیدار ضمن عرض تسلیت به عموم مردم افغانستان گفت: از جانب شورای شهر مشهد و همه مشهدی‌های قدرشناس و مهربان به سرکنسول افغانستان به عنوان نماینده دولت اسلامی افغانستان، حادثه غم انگیز کابل را که دختران دانش آموز عزیز در راه تحصیل علم و دانش جان خود را از دست دادند، تسلیت می‌گوییم.

محمدرضا حیدری با تاکید بر اینکه تحصیل علم و دانش مورد تاکید نبی مکرم اسلام بوده، افزود: ایشان همواره به کسب علم و دانش سفارش کرده اند و برای آن نه جنسیت و نه محدودیت قائل نبودند. ایشان فرمودند ازتولدتامرگ جویای علم باشید و حتی مرز جغرافیا و زمان نیز برای آن قائل نشده‌اند.

وی ادامه داد: حادثه بمب گذاری کابل در نزد وجدان‌های آگاه با حقوق اولیه انسان در تقابل بوده و از این نظر محکوم است. سوء قصد به جان عزیزانی که تنها در طلب علم و دانش بودند و نه تنها نظامی نبودند بلکه حتی اسلحه نداشتند و بی دفاع به خاک و خون کشیده شدند رفتاری ددمنشانه است که همه آن را محکوم می‌کنیم.

به گفته وی، هنوز چندی نگذشته از اتفاقی از همین جنس و تلخ تر از آن که در دانشگاه کابل روی داد. لذا امیدواریم کشور افغانستان بتواند در پرتو انسجام و همبستگی بر مشکلات موجود فائق آمده، شهرهای آرامی داشته باشد و همه مردم به ویژه نوجوانان و جوانان عزیز آزادانه به دنبال کسب علم و دانش باشند.

وی ابراز امیدواری کرد رابطه تعامل، همراهی و همزیستی بین دو ملت ایران و افغانستان که سابقه دیرینه ای به لحاظ فرهنگی و مبانی مشترک فرهنگی و دینی دارند در سایه حضرت امام رضا علیه‌السلام، امام مهربانی ها همواره برقرار باشد.

حادثه کابل ناشی از جهل است
نایب رئیس شورای شهر مشهد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران استانی و شهرستانی و مردم عادی مشهد در ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با مردم عزیز افغانستان بوده و در بسیاری از مناسبت ها و مراسمات مذهبی، شادی‌ها و عزاداری‌های ایشان شرکت کرده‌اند، گفت: از این نظر هر اتفاقی در افغانستان عزیز می افتد به این معنی است که برای خود ما اتفاق افتاده و دل و روح ما را به درد می آورد. قطعا این اتفاق از جهل مردم نسبت به معارف دینی ناشی می شود. وقتی یک جریان با شست و شوی مغزی در ماه مبارک رمضان به جان عده‌ای بی گناه و بی دفاع می افتند باید بدانند که خداوند از این گناه نخواهد گذشت.

حمیدرضا موحدی زاده ادامه داد: باید در راه روشنگری و رو کردن دست این گروه‌های اهریمنی تلاش کرد تا جوانان به دام این افراد و اندیشه های منحرف و تندرو نیافتند که تفسیرهای غلطی از دین ارائه کرده و سبب می‌شوند دختران جوانی که مشغول تحصیل هستند جان خود را از دست بدهند. قطعاً این حرکت بر اساس موازین دینی و آیات الهی نیست و کسانی که به این عمل شنیع دست زده‌اند باید چشم انتظار آتش جهنم باشد که چنین برداشت ناصوابی از اسلام داشته و باعث بی آبروی همه مسلمانها در دنیا می‌شوند.

وی اضافه کرد: با دریای منطقی که در دین وجود دارد با دیدن چنین صحنه هایی شرمنده می‌شویم. حتی اگر افرادی که در جامعه ما زندگی می کنند کافر باشند باز هم بر طبق موازین دینی و آیه های صریح قرآن ما وظیفه ای مبنی بر گرفتن جان ایشان نداریم. امیدواریم این حوادث تلخ، دردناک و شرم آور تکرار نشود در کشور همسایه و برادرمان افغانستان بتوانیم با تعامل و همفکری، فرهنگ آزادی و عدالت اسلامی را گسترش دهیم و دل‌های مردم به سمت دین اسلام را منطبق کنیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم افغانستان در آینده بیش از امروز رو به رشد و توسعه باشد

در پایان این دیدار لوح پیام تسلیت با امضای اعضای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس تقدیم کنسولگری افغانستان شد.

کلید واژه ها: کابل - شورای شهر - مشهد -
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات