توازن بین پروژه‌های ترافیکی و طرح‌های انسان‌محور  ...

توازن بین پروژه‌های ترافیکی و طرح‌های انسان‌محور ...

توازن بین پروژه‌های ترافیکی و طرح‌های انسان‌محور از دغدغه‌های اساسی شورای شهر مشهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، محمدهادی مهدی نیا اظهار کرد: در دوره خدمت شورای پنجم در کنار پروژه‌های متعدد کوچک و بزرگ که با هدف حل معضلات ترافیکی شهر و روان سازی ترافیک انجام شد، پروژه های بسیار زیادی از جمله خط دوچرخه، پیاده مداری و پیاده‌راه‌ها و خلق فضاهای اجتماعی از جمله رودپارک و کوه پارک را در دستور اجرا قرار دادیم. بر طبق برنامه عملیاتی میان مدت ۹۷ تا ۱۴۰۰ که در ابتدای دوره به تصویب رسید همواره به دنبال تعادل بخشی بین دو بخش پروژه‌های ترافیک محور و انسان محور بوده‌ایم. این مهم در سندهای طرح توسعه آتی و طرح تفصیلی نیز خود را نشان داده و بر توازن بین این دو حوزه تاکید شده و در انتخاب اولویت های پروژه ها نیز اثرگذار بوده است.

به گفته وی، هر اقدامی که در داخل بافت محلات که به تقویت تعاملات اجتماعی و حضور پذیری مردم کمک کند، مورد حمایت قرار گرفته و اینکه مردم به جز استفاده از وسایل خودرویی برای ایاب و ذهاب بتوانند از مدهای دیگر حمل و نقلی از جمله دورخه استفاده کنند، مورد توجه و پیگیری شورا قرار گرفته است. این تعادل‌بخشی همیشه دغدغه شورای شهر بوده که بتوانیم بین پروژه هایی با اولویت حل معضل ترافیک و تکمیل شبکه بزرگراهی با پروژه‌های انسان‌محور هماهنگی و تعادل ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص پروژه‌های بزرگ حوزه ترافیک شهری گفت: تمام کلان پروژه‌های اجرا شده و در حال اجرا در مشهد منطبق بر برنامه عملیاتی میان مدت و طرح‌های بالادستی از جمله طرح جامع و تفصیلی بوده است. مدیریت شهری نیز با توجه به اولویت‌هایی که در حل معضلات ترافیکی و اصلاح شبکه معابر داشته، این پروژه ها را در دستور کار قرار داده است. بهره‌برداری از پروژه‌های تقاطع آزادگان، خلیج فارس و... سبب کاهش مشکلات شهروندان در غرب مشهد و تسهیل در دسترسی‌ها خواهد شد.

مهدی‌نیا با ابراز امیدواری از اینکه با تعدیل شرایط کرونایی و شروع فصل تابستان بیشتر شهروندان در تردد به ییلاقات طرقبه و شاندیز خواهند داشت و امیدواریم پروژه‌های نزدیک به بهره‌برداری بتواند به دسترسی شهروندان به این ییلاق‌های تفریحی کمک کرده و شهروندان عزیزمان زمان کمتری را در ترافیک سپری کنند، افزود: البته اکثر پروژه‌های بزرگ ترافیکی ما با هدف تکمیل شبکه و رینگ بزرگراهی مشهد اجرا شده است. به عنوان مثال تقاطع چهار سطحی آزادگان یک ورودی جدید را به شهر مشهد باز کرده و تبدیل به یک هاب منطقه‌ای بین بزرگراه‌های اصلی و آزادراه مشهد - چناران و به نوعی دروازه مشهد از سمت غرب خواهد شد.
تکمیل دو تقاطع خلیج فارس و آزادگان در سال‌های آینده می‌تواند حجم بسیاری از بار ترافیکی بزرگراه پیامبر اعظم را کاهش می‌دهد. همچنین کنارگذر در جریان احداث مجاور نمایشگاه بین المللی نیز به کاهش ترافیک تحمیلی به پل پرتوی در ساعات و روزهای پیک ترافیکی کمک شایانی خواهد کرد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات