اهمیت اجرای تقاطع آزادگان در حل مشکلات ترافیکی  ...

اهمیت اجرای تقاطع آزادگان در حل مشکلات ترافیکی ...

اهمیت اجرای تقاطع آزادگان در حل مشکلات ترافیکی غرب مشهد و خروج منطقه الهیه از بن بست است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، احمد نوروزی با اشاره به بازدید از پروژه‌های عمرانی در حال اجرا در شهر با بیان اینکه امروز شاهد اجرای تعداد زیادی پروژه بزرگ شهری به طور همزمان در شهر مشهد هستیم که اقدامی بی نظیر در تاریخ فعالیت‌ عمرانی شهر مشهد به شمار می‌رود، افزود: پروژه تقاطع چهار سطحی آزادگان در تلاقی سه محور مهم شهر مشهد یعنی بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی، بزرگراه امام علی(ع) و در جوار بلوار وکیل آباد برای تامین دسترسی سریع مردم مشهد به ییلاقات و ورودی مشهد، نقش بسیار مهم و اثر گذاری در حوزه ترافیکی و کاهش اتلاف وقت مردم دارد. قابل ذکر است که ورودی جدید و اصلی به مشهد یعنی آزادراه مشهد چناران نیز از طریق این تقاطع به شبکه بزرگراهی شهر اتصال پیدا می کند و پایانه بزرگ غرب مشهد شامل ایستگاه قطارشهری، راه آهن، پایانه اتوبوسرانی نیز در جوار این بزرگراه احاث خواهد شد.

وی ادامه داد: برآورد اولیه برای احداث و تکمیل این پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان بود ولی با توجه به جهش های نرخ تورم در کمتر از دو سال گذشته و برآورد جدید برای تکمیل نهایی پروژه مبلغی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد بود. در حال حاضر دو سطح اصلی این تقاطع تکمیل و بهره برداری شده و اتصال بلوار آیت الله هاشمی رفسنجانی به بلوار نمایشگاه و همچنین چپگرد بزرگراه امام علی به سمت وکیل آباد زیر بار ترافیکی رفته است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد یادآور شد: می‌شد به اجرای این پروژه و یا اجرای فاز دوم آن یعنی اتصال بزرگراه امام علی به آزادراه چناران و بلوار آیت الله هاشمی رفسنجانی به آزاد راه چناران بی توجه بود و اجرای آن را برای ادوار بعد گذاشت اما همه می دانیم که چنین پروژه‌ای نیاز مبرم آینده مشهد در میان مدت بوده و اگر امروز این پروژه اجرا نمی شد در آینده نزدیک مشکل ترافیکی میدان نمایشگاه به معضلی زیرساختی و بزرگ تبدیل می‌شد. امیدواریم با تلاشی که در حال انجام است این پروژه ظرف سه ماه آینده تکمیل و بهره برداری شود.

نوروزی همچنین گفت: اجرای این پروژه همزمان با ارائه راهکار برای حل مشکل دیرینه مالکین مشاعی پلاک 176 است که مقدمات کار مصوبه کمیسیون ماده 5 برای کاربری بخشی از املاک گرفته شده که امیدواریم خیلی زود اجرایی شده و آنان نیز پس از سال‌ها به حقشان رسیده و بتوانند از دارایی‌شان بهره‌برداری کنند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات