انعقاد تفاهم نامه ۳جانبه با میراث فرهنگی و کانون جهانگردی در آذربایجان شرقی

انعقاد تفاهم نامه ۳جانبه با میراث فرهنگی و کانون جهانگردی در آذربایجان شرقی

به‌گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، حسن عباس نژاد گفت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه، توسعه تعامل و همکاری های مشترک در راستای حفاظت از محیط زیست، توسعه طبیعت گردی پایدار و بهره مندی خردمندانه مبتنی بر اصول و مبانی توسعه پایدار و ظرفیت قابل تحمل محیط زیست استان، ترویج و نهادینه کردن اخلاق و فرهنگ محیط زیستی در حوزه طبیعت گردی استان و اعمال تدابیر لازم جهت مشارکت جوامع محلی در صیانت از محیط زیست و توسعه طبیعت گردی پایدار است.

وی افزود: دستیابی به توسعه پایدار در گردشگری مستلزم کاهش اثرات مخرب محیط زیستی است و باید از طریق همکاری های مشترک به این هدف برسیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی همچنین در این جلسه با اشاره به کمبود منابع آب و خطرات ناشی از آن بر محیط زیست، بر لزوم رعایت ضوابط زیست محیطی توسط تمامی گروه‌های طبیعت‌گردی تاکید کرد.

حمزه زاده در ادامه بر اجرای کلیه پروژه‌ها و برنامه‌های گردشگری استان با پیوست ملاحظات زیست محیطی و بر توسعه فرهنگ عمومی و آموزش ضوابط محیط زیستی برای تورهای اتومبیل‌رانی و کاهش اثرات آن بر طبیعت به عنوان میراث ماندگار بین نسلی اشاره کرد.

بهنام صمدی تبریزی، رئیس کانون جهانگردی و  اتومبیل رانی آذربایجان‌ شرقی نیز به تفکیک فعالیت‌های حوزه ورزشی و گردشگری اتومبیل رانی اشاره کرد و ارائه مفاد و دوره‌های آموزشی برای گردشگران و فعالان تورهای اتومبیل رانی را در راستای رعایت ضوابط زیست محیطی ضروری دانست.

بر این اساس تفاهم‌نامه سه جانبه مابین ادارات کل میراث‌فرهنگی، حفاظت محیط ‌زیست و کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی استان در راستای اجرای اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی که حفاظت از محیط زیست را وظیفه عمومی دانسته و همچنین اجرای سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی توسط مقام معظم رهبری به منظور توسعه طبیعت گردی پایدار،  تقویت زیر ساخت‌های استان در حوزه گردشگری و محیط زیست و همچنین ضرورت همکاری و مشارکت جامعه در راستای ارتقا دانش محیط زیستی، فرهنگ سازی و بهره گیری مضاعف از توانمندی‌های متقابل منعقد شد.

این تفاهم نامه در ۱۱ ماده، ۶۲ بند و در ۳ نسخه تهیه با مدت اعتبار دو ساله می باشد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات