تولد اولین بزغاله وحشی در الموت قزوین

تولد اولین بزغاله وحشی در الموت قزوین

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، مهران شنتیایی، گفت: بزهای کوهی پس از ۱۶۰ روز بارداری به مناطق سخت گذر (ارتفاعات ۱۵۰۰متری ) و شکاف کوه ها در مناطق حفاظت شده می روند، وضع حمل می کنند و فصل بهار زمان زایش وحوش به‌شمار می‌رود ؛ این مهم مسئولیت محیط‌بانان در حفاظت از وحوش ساکن در مناطق تحت مدیریت و آزاد استان را دو چندان کرده است.

وی تصریح کرد : بزهای وحشی اغلب دو قلوزا هستند  و علت زادآوری خوب این گونه جانوری در مناطق مختلف استان ، امنیت حاکم بر مناطق و تغذیه مناسب است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: با هدف جلوگیری از پراکنش وحوش در فصل زایمان و زادآوری بهتر حیات وحش، ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی مناطق را کنترل می‌کنند تا فضای آرام و مطلوب ایجاد شود.

شنتیایی از ممنوعیت ورود افراد به زون‌های حساس مناطق مختلف زیست محیطی خصوصا مناطق تحت مدیریت محیط زیست خبر داد و گفت: هیچ مجوزی برای بازدید از این مناطق تا پایان فصل زایش، صادر نمی‌شود و یگان حفاظت محیط زیست با گشت های شبانه روزی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده و حساس، به شکل جدی مسئولیت کنترلی خود را اعمال خواهند کرد.

وی اظهار کرد: بزغاله ها در دو سالگی به بلوغ می رسند و از سال دوم آماده افزایش بزغاله و افزایش جمعیت کل و بز منطقه می‌شوند و استان قزوین با دارا بودن چهار منطقه حفاظت شده و سه منطقه مستعد زیست، گونه کل و بز با حضور ۵۰ محیط بان حفاظت می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: در این ایام به شدت با شکارچیان و اشخاصی که مبادرت به زنده گیری حیوانات کرده و این عمل غیر عاطفی و غیر انسانی را مرتکب می‌شود برخورد قانونی اعمال و هیچگونه گذشتی نخواهد شد .

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات