400 درصد افزایش بازگشایی معابر و 200 درصد افزایش  ...

400 درصد افزایش بازگشایی معابر و 200 درصد افزایش ...

400 درصد افزایش بازگشایی معابر و 200 درصد افزایش فضای سبز حاشیه شهر از دستاوردهای شورای پنجم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، رمضانعلی فیضی در جریان افتتاح فاز اول تقاطع غیر همسطح زندگی در امتداد بزرگراه بسیج گفت: عملکرد شورای پنجم و شوراهای قبلی را در ۴ آیتم می‌توان مقایسه کرد. در موضوع فضای سبز در دوره چهارم ۵۴ پارک به مساحت ۵۲ هکتار ساخته شد. در دوره پنجم اما ۶۸ پارک به مساحت ۱۰۳ هکتار ساخته شده که توسعه ۱۹۹ درصدی در مقایسه با دوره چهارم را نشان می‌دهد. در بخش اجرای تبصره ۱۶ و بازگشایی معابر عمومی و ایجاد دسترسی‌های مردم، موانعی در این دوره از سر راه برداشته شده که گاها از ۲۵ سال قبل مردم و شهروندان را آزار داده است. در موضوع بازگشایی معابر در دوره چهارم ۲۹ پلاک و سنگ و مانع از سر راه مردم برداشته شد و در دوره پنجم ۱۲۸ پلاک با افزایش ۴۴۱ درصدی نسبت به دوره قبل اجرا شد.

وی ادامه داد: در پیاده رو سازی مجموع عملکرد دوره های سوم و چهارم یک میلیون و دویست هزار متر مربع با سهم ۲۴ درصدی برای حاشیه شهر بود. در دوره پنجم اما تا امروز و نزدیک به سه ماه قبل از پایان عملکرد، میزان اجرای پروژه های پیاده روسازی به یک میلیون مترمربع رسیده و سهم حاشیه نیز ۳۳ درصد بوده است. از این منظر باید خطاب به کسانی که مدعی هستند شهرداری و مدیریت شهری باید برای حاشیه شهر هدف گذاری ۳۰ درصدی داشته باشد یادآوری می کنیم این هدف را در همه موضوعات خدماتی پشت سر گذاشته و به رکورد جدیدی رسیده ایم.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد همچنین گفت: در زمینه آسفالت حاشیه شهر نیز در دوره چهارم، سه میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع آسفالت اجرا شد و در این دوره و تا امروز این رقم چهار میلیون و ۳۶۰ هزار متر مربع بوده که سهم حاشیه شهر ۴۱ درصد است و این در حالی است که همچنان و تا پایان دوره پروژه های آسفالت معابر ادامه خواهد داشت.

فیضی در ادامه افزود: خدمت همه شهروندان در محلات عمار، یاسر، امیرآباد، شهرک شیرین، خیابان‌های مهریز، فولادی، غلامی، معقول، حر ۱۳و۱۵ و ۱۷و ۱۹، پورسینا، محلات مصلی و مردم شریف مشهد به ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار عرض می‌کنم خادمین شما در دوره پنجم مدیریت شهری چهار سال را خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی با دلهای شیدا و عاشق خدمت به مردم به پایان رساندند.

به گفته وی، پروژه تقاطع غیر همسطح زندگی(مصلی) به عنوان یک پروژه که بیست و چند سال معطل مانده بود از اولین روزهای کاری شورای پنجم و از طریق کمیته نظارتی کلید خورد و امروز بحمدالله با تلاش های مجدانه شورا و شهردار تقدیم مردم عزیز حاشیه شهر شده است.

وی تاکید کرد: خدمت همشهریان عزیز عرض می‌کنیم خدمات شورای پنجم نه مورد غفلت است و نه امکان فراموش شدن دارد. پروژه‌هایی که در جای جای این کلانشهر در حال انجام است یا به سامان رسیده را نه می‌توان کتمان و نه می‌توان سیاه نمایی و مصادره کرد. به همه کسانی که در صدد کم جلوه نشان دادن این خدمات بزرگ هستند می‌گوییم به جای نفی دیگران به اثبات خود تلاش کنید. ما خادمان حاشیه هستیم و مرزبندی جدی و اساسی با کاسبان حاشیه داریم.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد اضافه کرد: اتفاقات مبارک امروز برآمده از نگاه و سیاست شورای پنجم است. ما ادعا داریم بودجه بازتاب دهنده ارزش‌های مدیریت شهری است و مدیریت شهری دوره پنجم مدیریتی بود که به عدالت اجتماعی، توسعه متوازن تمام پهنه‌ای، تمام ساحتی، تمام محله‌ای و تمام موضوعی توجه داشته است.

فیضی افزود: بنده با مردم شریف مشهد بیشتر سخن گفته و از دوره مظلوم مدیریت پنجم تا جایی که توان دارم دفاع می‌کنم چرا که اگر نیکویی را ببینیم و زبان به ستایش آن بر نیاوریم به همه خوبی‌ها و نیکویی‌ها ستم روا داشته‌ایم.
من به عنوان نماینده و خادم مردم مشهد و به پیروی از امام راحل که فرمودند من بر دست‌های زحمتکشان و دست یکایک سازندگان شهر مشهد از اعضای شورای شهر تا کارکنان خدمتگزار و عاشق مدیریت شهری بوسه می‌زنم و به آنان افتخار می‌کنم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات