۲۰۹ خانواده محروم مشهدی با یک پروژه مشارکتی  ...

۲۰۹ خانواده محروم مشهدی با یک پروژه مشارکتی ...

۲۰۹ خانواده محروم مشهدی با یک پروژه مشارکتی شهرداری خانه‌دار شدند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، بتول گندمی در بازدید از پروژه مشارکتی علویه واقع در پنجتن ۴۷ گفت: این پروژه در جریان توافق دو جانبه بین شهرداری مشهد و خیریه اهل البیت که در امور تأمین مسکن برای طبقه نیازمند فعالیت دارند آغاز شد و سهم شهرداری در این پروژه تامین زمین وصدور پروانه رایگان است که ۱۵ درصد از تامین مالی سرمایه را شامل می شود. بخش اعظم سرمایه اما از جانب گروه خیریه تامین شده و عمده واحدهای ساخته شده در این مجتمع به خانواده‌های نیازمند تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد واگذار خواهد شد.


وی ادامه داد: این پروژه از ویژگی‌های خاصی برخوردار است در آن ظرفیت‌های تجاری، درمانی و فرهنگی دیده شده است تا نیازمندی‌های جمعیت ساکن در مجتمع و محلات مجاور در کمترین زمان و با حداقل هزینه تامین شود. و همچنین در ۲۰۹ واحد مسکونی که حدودا ۱۲۰۰ نفر جمعیت در آن سکونت خواهند داشت توجه به ایمن سازی و رعایت استانداردهای لازم و پیش بینی برای مشکل فاضلاب با توجه به شرایط منطقه انجام شده است


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه ساخت مسکن برای اقشار کم‌درآمد وظیفه شهرداری نیست، افزود: از دغدغه‌های مهم شورای پنجم کمک به اقشار نیازمند بوده و همیشه به دنبال آن بودیم تا جامعه خیرین نیز پای کار بیایند و بتوانیم بخشی از مشکلات این قشر را حل کنیم. در قالب پروژه‌های مشارکتی آنچه در توان شهرداری هست یعنی تامین زمین و پروانه تامین می شود و خیرین نیز به امور ساخت می‌پردازند.


به گفته گندمی، نگاه مهم آن است که پروژه علویه در شورای پنجم کلنگ‌زنی شده و در طول عمر همین شورا نیز به ۲۰۹ خانواده واگذار خواهد شد. کیفیت ساخت پروژه و فضاهای اجتماعی آن در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و هدف گذاری پروژه برای اقشار کم درآمد باعث کم فروشی در اجرای پروژه و عدم استفاده از مصالح با کیفیت و ساخت مسکن استاندارد و با کیفیت بالا نشده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد اضافه کرد: طراحی واحدها از نظر متراژ و امکانات نیز تنوع بسیار مناسبی برای استفاده گروه های مختلف خانواده‌های کم جمعیت و پرجمعیت و یا دارای افراد معلول انجام شده است. همچنین واحدهای همکف که از حیاط کوچکی نیز برخوردار هستند به معلولین و سالمندان که امکان تردد در مسیر پله را ندارند، اختصاص داده شده است.


وی با تاکید براینکه در زمان تصویب اجرای پروژه نیز بر این موضوع تاکید داشتیم، اضافه کرد: اجرای پروژه‌های نظیر پروزه علویه با مشارکت شهرداری و خیرین در آینده نیز ادامه خواهد داشت چرا که اجرای چنین پروژه‌هایی هم برای محلات و مناطق کم‌برخوردار و سبب ایجاد ارزش افزوده شده و هم موجب ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان در این مناطق و محلات خواهد شد. در واقع افزایش کیفیت زندگی و ضریب آرامش شهروندان با اجرای چنین پروژه‌هایی می‌تواند محقق شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات