ارتقاء رضایتمندی عمومی و کاهش فساد اداری با توسعه  ...

ارتقاء رضایتمندی عمومی و کاهش فساد اداری با توسعه ...

ارتقاء رضایتمندی عمومی و کاهش فساد اداری با توسعه زیر ساختهای شهر هوشمند، شهروندسپاری و بسترهای ارائه خدمات غیرحضوری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدحسین ودیعی در حاشیه مراسم رونمایی از طرح‌های نوآورانه و سامانه شهروندسپاری با بیان اینکه مقابله با فساد یکی از رویکردهای شاخص شورای پنجم بوده و از ابتدای فعالیت دوره پنجم تلاش‌های جدی در این جهت انجام شده است، اظهارکرد: تحقق این مهم نیازمند دو ابزار کاربردی بوده که نخستین مورد آن، شفافیت است.

وی افزود: برهمین اساس، با راه‌اندازی سامانه فاش، اطلاعات مختلف مربوط به مدیریت شهری اعم از اطلاعات پروژه‌ها، قراردادها، مناقصات، مزایده‌ها، پیمان‌ها و پیمانکاران و ... در اختیار عموم شهروندان قرار گرفت.

ودیعی سیستمی کردن فرآیندها و ارائه خدمات غیرحضوری را دیگر ابزار مهم در بحث مقابله با فساد دانست و گفت: از این مسیر می‌توان پاسخگویی به نیازها و درخواست‌های شهروندان را تسریع بخشید و از سوی دیگر به حداقل رسیدن ارتباط مستقیم شهروندان با بدنه کارشناسی شهرداری موجب کاهش فساد اداری و جلوگیری از تضییع حقوق و زمان ارباب رجوع می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد در ادامه تصریح کرد: برآیند این مزایا و دستاوردهای ارزشمند نشان می‌دهد که مصرف منابع برای سامانه های خدمات غیرحضوری، سرمایه‌گذاری بسیار ارزشمندی است که همه شهر وندان از آن بهره‌مند خواهند شد.

ودیعی با اشاره به فراهم آمدن امکان اخذ استعلام‌‌‌‌های مختلف و دریافت مجوزهای ساختمانی و پروانه بهره‌برداری موقت و ... با تکیه بر بستر الکترونیک و بدون نیاز به حضور در مکان خاص، گفت: شهروندسپاری و شهر هوشمند، افزایش رفاه شهروندان را به همراه خواهد داشت و موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنان‌ راه‌های نرفته بسیاری در بحث تحقق بیش از پیش شهر هوشمند و ارائه خدمات غیرحضوری در مشهد وجود دارد، افزود: امیدواریم این اصل اساسی و مهم در ادوار آینده شورا ومدیریت شهری مورد تاکید و توجه قرار گیرد تا مادامی‌که به حد بهینه این خدمات برسیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات