محمد حسن عاقل منش با ارائه طرحی  خواستار ترک تشریفات مناقصه جهت تجهیز و تکمیل رصد خانه کوشیار گیلانی شد

محمد حسن عاقل منش با ارائه طرحی خواستار ترک تشریفات مناقصه جهت تجهیز و تکمیل رصد خانه کوشیار گیلانی شد

محمد حسن عاقل منش با ارائه طرحی خواستار ترک تشریفات مناقصه جهت تجهیز و تکمیل رصد خانه کوشیار گیلانی شد
.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و نود و نهمین جلسه این شورا محمد حسن عاقل منش با تقدیر از سازمان فرهنگی به دلیل تلاش هایی که در ماه مبارک رمضان داشتند روز اهدای عضو و سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشتند.
وی در ادامه درگذشت پیشکسوت فرهنگی زندیاد خانم شهلا احمد نیا را تسلیت گفته و بیان داشت که نامبرده به دلیل اینکه بیش از 100 بار اهدای خون داشتند به عنوان مادر رکوردداران اهدای عضو نام گرفته بودند. هم چنین وی به عنوان عضو هیئت مدیره موسسه خیره سفیران مهربانی نیز بودند.
عاقل منش در ادامه به دغدغه و نگرانی  خود در خصوص رصدخانه کوشیار گیلانی اشاره داشته و اظهار داشت علی غم تمام پیگیری های اعضای شورای اسلامی شهر رشت  ولی در نهاد اجرایی با مشکل مواجه بودبم و پس از پیگیری های شورا و شهرداری رشت اعتباری با لطف دکتر نوبخت به این امر تخصیص داده شد و این اعتبار در سال گذشته دراعتبارات استان نیز منظور شد و کافی بود یک پیمانکار گرفه شود تا وسایل مورد نیاز را خریداری کند و از سال گذشته دو بار مناقصه برگزار شد اما کسی در مناقصه شرکت نکرد.
عضو شورا به همین دلیل طرحی را  که هر نه عضو حاضر در جلسه امضا کردند به ریاست شورا ارائه دادند.  متن طرح عاقل منش در ذیل به طور کامل آورده شده است:

جناب آقای دکتر رمضانپور ریاست محترم شورای اسلامی شهر رشت
با سلام و احترام؛
همانطور که مستحضر هستید رصدخانه کوشیار گیلانی در محدوده تالاب عینک رشت سالها است با 92 درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل تامین نشدن امکانات و تجهیزات عملاً بلااستفاده مانده و روز به روز احتمال فرسوده شدن ساختمان آن بعید به نظر نمی رسد، سال گذشته در هماهنگی با ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور اعتباری ویژه برای تکمیل و تجهیز این رصدخانه اختصاص یافت که حالا جذب آن نیازمند همدلی، همکاری و جدیت  مسوولان استانی با مدیریت شهری است.
چند روز پیش در بازدید از این رصدخانه که با حضور جمعی از مدیران شهری و رئیس محترم دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد، ایشان پذیرفتند که شهرداری رشت را در تکمیل و تجهیز رصدخانه کوشیار گیلانی همراهی کنند که مورد استقبال همه اعضای تیم بازدیدکننده نیز قرار گرفت.
توانمندی و دولتی بودن طرف قرارداد هم دلیلی بسیار ارزشمند است که بتوان به توانایی و قانونی بودن کار بیشتر اعتماد کرد به همین دلیل اعضای حاضر در جلسه پذیرفتند که با انجام مراحل ترک تشریفات مناقصه، تجهیز و تکمیل این پروژه را به دانشگاه فردوسی مشهد که از تخصص لازم در این زمینه برخوردار است، واگذار نمایند.
اما انجام این مراحل به موافقت استاندار محترم  گیلان برای واگذاری کار با ترک تشریفات را دارد.
توضیح اینکه اگر مدیریت شهری نتواند این اعتبار را تا تیر ماه امسال جذب کند فرصت تخصیص آن از رشت گرفته خواهد شد و از آنجایی که اگر همین امروز هم فراخوان مناقصه صادر شود، بعید است تا تیر ماه بتوان پیمانکار ذی صلاح را در طول روند مدت قانونی برای اجرای پروژه پیدا کرد. به همین دلیل خواهشمند است در نامه ای خطاب به استاندار محترم گیلان اهمیت موضوع را یادآور شده و درخواست ترک تشریفات برای این پروژه ارزشمند علمی  بنمایید.
شایان گفتن است که ترک تشریفات مناقصه در واقع یکی از روشهای قانونی انجام معامله بوده که بدون گذراندن مراحل فرایند مناقصه انجام خواهد شد. همانطور که مستحضر هستید این امر در شرایطی رخ می دهد که به دلایل موجهی امکان برگزاری مناقصه فراهم نباشد، لذا در قانون برگزاری مناقصات، این امکان پیش بینی شده که چنانچه بر اساس گزارش توجیهی دستگاه مناقصه گزار، امکان برگزاری مناقصه وجود نداشته باشد می توان با روشهای غیررقابتی از جمله “ترک تشریفات مناقصه” و یا “عدم الزام به برگزاری مناقصه” به نتیجه رسید و این کار به صلاح شهر و شهروندان بوده و از مطالبات به حق جامعه علمی این شهر است که تمام این شرایط برای پروژه رصدخانه کوشیار گیلانی صادق است.
پیشاپیش از همکاری شما سپاسگزارم.

محمدحسن عاقل منش
عضو شورای اسلامی شهر رشت


لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات