ایجاد فضای شاداب شهری در تعامل با هنرمندان امکان پذیر است

ایجاد فضای شاداب شهری در تعامل با هنرمندان امکان پذیر است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، جواد طالبی سرپرست شهرداری ساری صبح امروز چهارشنبه در دیدار با اعضای خانه هنرمندان استان، خانه هنرمندان را مجموعه‌ای تأثیرگذار در حوزه فرهنگ و هنر دانست که می‌تواند به شهرداری در برگزاری و اجرای بهتر برنامه‌های فرهنگی و هنری کمک کند.

وی افزود: در شرایط فعلی که مردم با مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها مواجه هستند؛ هنر و برنامه‌های هنری می‌تواند فرهنگ‌سازی و تأثیرگذاری لازم را برای رفع بسیاری از مشکلات شهری و اجتماعی داشته باشد.

سرپرست شهرداری ساری به نقش بی‌بدیل هنرمندان در ایجاد فضای شاداب شهری اشاره کرد و گفت: از طرح‌ها و ایده‌های هنرمندان برای تحقق این مهم استقبال می‌کنیم معتقدم در سایه تعامل با هنرمندان می‌توان در توسعه فرهنگی و هنری شهر گام‌های خوبی برداشت.

وی با یادآوری اینکه شهرداری بافت کهن در شهر ساری در حال راه‌اندازی است، گفت: حفظ و  احیای بافت تاریخی و کهن از اهداف مهم مدیریت شهری در ایجاد این شهرداری در هسته مرکزی شهر است ضمن اینکه می‌تواند در توسعه گردشگری شهری نیز تاثیر گذار باشد.

طالبی  یادآور شد، ساری در سال 2022 قرار است به پایتخت گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی موسوم به «اکو» تبدیل شود در همین رابطه با حضور وزیر  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کمیته شهر خلاق را در بوستان ولایت راه‌اندازی کردیم تا از این فرصت بهترین استفاده را برای معرفی مرکز استان به کشورهای عضو اکو در ابعاد مختلف داشته باشیم.

وی افزود:  هنرها و زیبایی‌های شهری از طریق زیباسازی و تلطیف فضاهای شهری نقش مؤثری در نشاط و بهبود زندگی شهری دارد و در این میان هنرمندان بومی می‌توانند با شناخت و ادراک صحیح از هویت تاریخی و با خلق زیبایی‌های متناسب با بافت و هویت سنتی شهر خود، پیام‌آور شهری سالم باشند.

سرپرست شهرداری ساری استفاده‌ی ذهن خلاق و خرد جمعی را برای توسعه و پیشرفت شهر مهم دانست و گفت: این شهرداری از تمامی ایده‌های نو و خلاقانه برای بهره‌مندی شهروندان از خدمات مناسب شهروندی و زیبایی‌های بصری استفاده می‌کند.

طالبی گفت: شهرداری به‌عنوان یک‌نهاد مردمی بیش از هر دستگاهی نیازمند تعامل با شهروندان به‌ویژه هنرمندان در تمام عرصه‌های فرهنگی و هنری است.

عبدالرضا اتحاد رئیس خانه هنرمندان مازندران در ادامه این نشست ضمن معرفی فعالیت‌های خانه هنرمندان ساری در عرصه‌های مختلف هنری در برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطح شهر ساری اعلام آمادگی کرد.

وی  بابیان اینکه خانه‌ هنرمندان به دلیل وجود هنرمندان مجرب، ظرفیت بسیار بالایی است که می‌تواند در راستای طراحی و اجرای ِلمان‌های فرهنگی و بومی شهر نقش مهمی داشته باشد، افزود: هنرمندان این مجموعه خوش‌فکر و خلاق  هستند و شهرداری می‌تواند با تعامل با  این هنرمندان در جهت ارتقاء زیباهای سطح شهر اقدام کند.

رئیس خانه هنرمندان استان گفت: همچنین خانه هنرمندان می‌تواند در مشاوره فرهنگی و هنری به شهرداری ساری کمک کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات