تقاضا برای مسکن در حد تقاضای واقعی مردم است

تقاضا برای مسکن در حد تقاضای واقعی مردم است

در سال جاری و دو یا سه سال آینده تقاضا برای مسکن در حد تقاضای واقعی مردم است و بازار کاذب همراه با سیل نقدینگی به سمت بازار مسکن را شاهد نخواهیم بود/ حرکت به سوی صنعتی سازی مسکن باید اصلی‌ترین اولویت وزارت مسکن باشد.

ایلنا: وزیر مسکن و شهرسازی بار دیگر از عدم تأثیر اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها بر بخش مسکن خبر داد و گفت: در سال جاری و دو یا سه سال آینده تقاضا برای مسکن در حد تقاضای واقعی مردم است و بازار کاذب و هیجانی همراه با سیل نقدینگی به سمت بازار مسکن شاهد نخواهیم بود.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: دولت بسته مشخصی را برای پرداخت یارانه به بخش مسکن در نظر گرفته و اقداماتی را در این رابطه آغاز کرده است که تا حدودی به ایجاد تعادل و کاهش هزینه‌های تولید بخش مسکن منجر شده است.

وی تصریح کرد: بسته حمایتی از بخش مسکن در حوزه‌های مقاوم سازی ساختمان‌ها، کاهش مصرف انرژی و دستمزد ناظران تبیین شده است.

وی با بیان این که دولت اجازه دارد درآمد حاصل از آزاد سازی قیمت حامل‌های انرژی را به بخش‌های آسیب‌پذیر و مردم پرداخت و باز توزیع کند اظهار داشت: در تلاش هستیم آن قسمت را که قرار است به بخش‌های آسب پذیر پرداخت شود به تولید کنندگان سیمان و مصالح ساختمانی برای جبران پرداخت شود.

وزیر مسکن و شهر سازی در عین حال از عدم تخصیص مجدد یارانه به بخش مسکن خبر داد و گفت: برای این بخش و بر اساس بسته حمایتی تبیین شده، تدابیری چون پرداخت نقدی حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به تولید کنندگان مصالح ساختمانی انرژی بر در نظر گرفته شده است.

اعطای یارانه به مسکن مهر و ورود مصالح ساختمانی در صورت لزوم از دیگر تدابیر اتخاذ شده در این باره است که وزیر مسکن به آنها اشاره کرد.

وزیر مسکن و شهر سازی در عین حال صنعتی سازی را اصلی‌ترین عامل جلوگیری از هر گونه نابسامانی در تولید و روند رو به رشد قیمت مسکن اعلام کرد و گفت: رها کردن شیوه سنتی ساخت و ساز و حرکت به سوی صنعتی سازی مسکن باید اصلی‌ترین اولویت وزارت مسکن باشد.

به گفته نیکزاد، روند فعلی ساخت و ساز به گونه‌ای است که بعید می‌دانم این بخش تحول چندانی را همزمان با اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها داشته باشد.

 

    نظرات