برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی برای کاهش  ...

برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی برای کاهش ...

برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی‌های محیط زیستی مشهد ضروری است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، علیرضا شهریاری در جریان رونمایی از اولین اتوبوس برقی تولید داخلی کشور با بیان این مطلب گفت: مشهد شهری با جمعیت سه میلیون و سیصد هزار نفر ساکن و نزدیک به ۲۰ میلیون زائر و مسافر بیشترین جمعیت و تردد را پس از تهران در خود جای داده است. از این رو هر کاری که بتواند مانع آلودگی بیشتر هوای مشهد شود لازم و ضروری است. باید برای برقی کردن وسایل عمومی شهر در جهت سلامت مردم تلاش کنیم. در شورای پنجم تمام تلاش خود را در این موضوع به کار بستیم و برای برقی کردن تاکسی‌های عمومی و اتوبوس‌ها پیگیری زیادی انجام شد اما به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم اجرای این فرایندها با مشکلات زیادی همراه بود.

وی ادامه داد: هرچند پیش از این با سرمایه‌گذارانی از کشورهای خارجی توافقات انجام شده بود اما با توجه به مشکلات قانونی در واردات تکنولوژی این پروژه لغو شد و با تاکید بر اینکه بهتر است اقدامات زیربنایی را با تکیه بر توان داخلی اجرا کنیم در نهایت توافق تولید چنین لوازمی در داخل برقرار شد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد در جریان مذاکرات پیوسته شهرداری، شرکت مپنا اعلام کرد می‌تواند تولیدات این کار را در داخل به عهده بگیرد و امروز با بهره برداری از اولین اتوبوس برقی پروژه بررسی فنی و آنالیز های لازم برای توان خدمت‌دهی چنین تکنولوژی هایی در مشهد آغاز خواهد شد.

شهریاری ابراز امیدواری کرد: با انجام مطالعات فنی و اقتصادی لازم در آینده نزدیک شاهد توسعه کاربرد این تکنولوژی در شهر مشهد و آغاز پروسه برقی کردن تاکسی‌های شهری باشیم. ضمن اینکه همه تلاش خود را برای استفاده از حداکثر ظرفیت موتورهای برقی که بیش از این در مشهد زمینه آن فراهم شده است به کار خواهیم است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات