جشن بهره‌برداری از اتوبوس برقی مشهد در تاریخ کشور  ...

جشن بهره‌برداری از اتوبوس برقی مشهد در تاریخ کشور ...

جشن بهره‌برداری از اتوبوس برقی مشهد در تاریخ کشور ماندگار خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سید مسعود ریاضی در مراسم رونمایی از اولین اتوبوس برقی کشور در پایانه اتوبوسرانی انقلاب اسلامی گفت: به نظر من این رونمایی یک جشن است و بسیار خوشحالم که به نمایندگی از مردم شریف شهر مشهد در این جشن حاضر شده‌ام. از آنجا که سهم ناوگان اتوبوسی شهر مشهد از آلودگی هوا بسیار ناچیز است و شاید یک اتوبوس برقی نتواند سهمی در کاهش آلودگی هوای مشهد ایفا و مشکلی از مشکلات ما را حل کند اما آنچه باید به آن توجه داشت این است که این رونمایی قطعه ای از یک پازل در حال چیده شدن است و امروز از نمادی رونمایی می‌کنیم که قرار است نویدبخش پیشرفت های بیشتر و همه گیر در این خصوص باشد.

وی به عنوان نماینده مردم شهر مشهد از همه مسئولینی که برای این موضوع دغدغه داشتند و تلاش کردند تقدیر کرد و افزود: ما همیشه بهترین ها را برای مردم شهر ما خواسته‌ایم و همواره تلاش داشتیم در شورای شهر بهترین آرزوها را برای مردم این شهر تصویب کنیم. در سال گذشته نیز طرح جامع مطالعات برقی سازی شبکه حمل و نقل عمومی مشهد را به تصویب رساندیم و اتفاقات خوبی در چند ماه گذشته در این حوزه شاهد بودیم. از جمله راه اندازی مرکز شارژ خودروهای برقی به عنوان اولین مرکز در شرق کشور و رونمایی از موتورهای برقی که امیدواریم بر طبق مصوبه شورا از حداکثر ظرفیت آن استفاده شود چرا که در کنترل آلودگی هوای شهر نقش بسزایی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: همچنین در ادامه روند فعالیت های ارزنده زیست محیطی مدیریت شهری، در آینده نزدیک شاهد رونمایی بیشتر از اتوبوس‌ها و خودروهای برقی خواهیم بود.

به گفته ریاضی، شهر مشهد باید به عنوان پیشرو در این زمینه فعال باشد و گلوگاه حساس آغاز این روند را به درستی پشت سر بگذاریم. امیدوارم پس از این به سراغ موضوع تاکسی ها برویم که می تواند در رسیدن به اهداف عالیه این حوزه بسیار کمک کند و در عین حال این اتفاق شروع یک نهضت است و مطمئنم امروز در تاریخ کشورمان ثبت خواهد شد.

وی یادآور شد: از سال گذشته دنبال خریداری اتوبوس برقی بودیم و طرح مطالعات جامع برقی سازی حمل و نقل عمومی مشهد در شورای تصویب شد و این افتتاحیه در راستای همان برنامه است آن طرح نیز با شرکت مبنا و قرارداد رسیده و ساخت اولین اتوبوس برقی در کشور اتفاق بسیار مبارک است. حالت ایده آل آن است که استفاده از اتوبوس لوازم وسایل حمل و نقل برقی در شهر تبدیل به یک ارزش شود که در این صورت می‌توانند مشکلات بسیاری را از شهر مشهد مرتفع سازد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات