نخستین واحد نیروگاه جدید زرند مردادماه وارد مدار می‌شود

نخستین واحد نیروگاه جدید زرند مردادماه وارد مدار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حمیدرضا عظیمی" در جریان سفر به استان کرمان و بازدید از روند ساخت نیروگاه جدید زرند با تاکید بر اینکه افزایش دما باعث رشد بی‌سابقه مصرف برق در کشور شده است، افزود: کاهش‌‍ بارندگی‌ها در سال آبی گذشته و به تبع آن کاهش تولید نیروگاه‌های برقابی و... موجب شده تا نیاز مصرف برق کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و همین امر مشکلاتی را ایجاد کرده است.
عظیمی ادامه داد: بر همین اساس مجموعه صنعت برق حرارتی به عنوان متولی بخش تولید می‌بایست همانند سنوات گذشته تلاش حداکثری برای تامین نیاز مصرف مشترکان را در دستور کار قرار بدهد. در حال حاضر تولید نیروگاه‌های کرمان دارای شرایط مطلوبی است و بخشی از نیاز مناطق همجوار نیز از طریق ظرفیت‌های موجود در این استان مرتفع می‌شود؛ بدین منظور بایستی با تلاش حداکثری روند تولید مناسب این نیروگاه‌ها در ایام پیک مصرف حفظ شود تا نیاز این استان و مناطق همجوار آن به خوبی توسط نیروگاه‌های کرمان پوشش داده شود.
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه ظرف یک ماه آینده پیمانکار پست برق نیروگاه جدید از طریق برگزاری مناقصه انتخاب خواهد شد، ادامه داد: در تلاشیم تا واحد اول این مجموعه سیکل‌ترکیبی تا پایان مردادماه و واحد دوم آن نیز به فاصله یک‌ماه پس از واحد نخست وارد مدار شود.
عظیمی بر لزوم عملیاتی شدن احداث واحد بخار این مجموعه اشاره کرد و گفت: با اینکه هزینه‌های احداث واحدهای گازی به مراتب کمتر از واحدهای بخار و سیکل‌ترکیبی است ولی صرف احداث واحد گازی برای کشور به صلاح و صرفه نیست و باید با نگاه ملی واحدهای گازی را به صورت سیکل‌ترکیبی در اختیار شبکه قرار بدهیم تا کشور از فواید این واحدها از جمله در زمینه افزایش تولید و راندمان و کاهش مصرف سوخت برخوردار شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات