نظارت فرمانداران بر تحقق صرفه‌جویی ۵۰ درصدی مصرف برق در استان مرکزی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سید علی آقا زاده" در سومین جلسه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ با بیان این مطلب افزود: جمع‌‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش خاموشی در پیک تابستان امسال است که مصوبه جمع‌آوری رمز ارزها در شورای تامین استان اتخاذ شده است.
وی گفت: فرهنگ سازی از سوی رسانه به ویژه صداوسیما در زمینه مصرف بهینه انرژی صورت پذیرد و در صورت اعمال خاموشی، برنامه زمان‌بندی به بخش‌های مختلف اعلام واطلاع‌رسانی شود.
استاندار مرکزی گفت: استخراج رمز ارزها، افزایش 20 درصدی مصرف برق، خشکسالی و مشکلات تامین سوخت نیروگاه‌ها از مهمترین دلیل کمبود برق در کشور است.
آقازاده گفت: ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی این استان از روز شنبه ۲۲ خردادماه از ساعت 6:30 تا 13:30 تعیین شده است.
وی افزود: فرمانداران و اصناف باید با مشترکان پرمصرف برخورد قاطع کنند.

تاکید هیئت وزیران بر مدیریت مصرف 50 درصدی ادارات برق
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر هم در این جلسه گفت: طی ابلاغیه هیئت وزیران، مدیریت مصرف 50 درصدی ادارات برق ضروری است و در صورت عدم رعایت با ادارات پرمصرف برخورد خواهد شد.
فرهاد شبیهی خاطرنشان کرد: 22 هزار مگاوات مصرف برق در تابستان مربوط به بار سرمایشی است که با مدیریت مصرف توسط ادارات حداقل 1000 مگاوات می‌توان در مصرف برق صرفه‌جویی کرد.
وی گفت: صنایع و کشاورزان باید با شرکت‌های توزیع برق همکاری داشته باشند و در طرح‌های تشویق محوری کاهش پیک شرکت کنند.
شبیهی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت بر همکاری صنایع  نظارت داشته باشد، افزود: لیستی از صنایع همکار در طرح‌های پیک سایی باید تهیه شود و صنایعی که تاکنون در طرح‌های مذکور شرکت نداشته‌اند در لیست قطع اضطراری بار قرار خواهند گرفت.

کشف ۱۵ هزار دستگاه ماینر در استان مرکزی
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: ماینرهای غیرمجاز یکی از مسایل و مشکلات صنعت برق است که تاکنون حدود ۱۵هزار دستگاه ماینر کشف شده است.
محمد اله داد با بیان اینکه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نسبت به آماده‌سازی سیستم‌های برق اضطراری خود اقدام کنند، افزود: تاکنون و با وجود همه مشکلات، برق هیچ بیمارستانی قطع نشده و برنامه‌ای در این خصوص نیست.
در این جلسه بر تعلیق موقت پروانه فعالیت صنایع و کشاورزانی که در حوزه ماینینگ فعالیت دارند و تعدیل روشنایی معابر شهری، روستایی و بین جاده ای، تاکید شد.
در پایان این جلسه از کارت مدیر انرژی ویژه نیروهای خدماتی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی رونمایی شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات