توسعه روابط تجاری، صنعتی و بانکی تهران و دوشنبه/ اجراي توافقات به دست آمده نيازمند اراده و تحرك بيشتري است

توسعه روابط تجاری، صنعتی و بانکی تهران و دوشنبه/ اجراي توافقات به دست آمده نيازمند اراده و تحرك بيشتري است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردكانيان" روز دوشنبه در نشست افتتاحيه اجلاسيه چهاردهم كميسيون همكاري‌هاي مشترك اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي دو كشور در شهر دوشنبه با قدرداني از ميهمان‌نوازي طرف تاجيكستاني اظهار داشت: ما به عنوان مسوولان كميسيون بايد چاره‌جويي كنيم تا توافق‌هايي كه با صرف وقت، هزينه و بر اساس اراده رهبران عالي به دست آمده، هر چه زودتر به نتايح ملموس‌تري برسد و روند اجراي آن‌ها به سطح مطلوب و شايسته دو كشور رسانده شود.
وي افزود: يكي از زمينه‌هاي مهم براي گسترش روابط تجاري دو كشور وجود روابط بانكي مابين بوده و لازم است دو طرف در اين زمينه تحرك لازم را انجام دهند.
وزیر نیرو با استقبال از درخواست و پيشنهاد طرف تاجيكستاني براي گسترش سرمايه‌گذاري‌هاي صنعتي ايران در تاجيكستان با استفاده از نيروي كار و منابع اوليه اين كشور گفت: حل مشكلات بانكي پيش نياز توسعه سرمايه‌گذاري طرف‌هاي ايراني است.
رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان با آرزوي سلامتي و موفقيت براي طرف تاجيكستاني ابراز اميدواري كرد: در زمان مسئوليت خود و وزير انرژي تاجيكستان گام‌هاي اساسي در توسعه همكاري‌هاي دو كشور برداشته شود و در مذاكرات اجلاسيه بتوانيم به مسئوليت مشترك در توسعه روابط دو كشور بيش از پيش بپردازيم.
"دلير جمعه" رئیس تاجیکی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان هم با خوش آمدگويي به هيات ايراني ابراز اضافه كرد: با برگزاري اجلاسيه چهاردهم كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي دو كشور تحرك ويژه‌اي در ارتقا و توسعه روابط دو كشور هم فرهنگ، دوست و همزبان به وجود بيايد.
وی با اشاره به روابط تجاري و تراز صادرات و واردات بين دو كشور در چند سال گذشته گفت: بر اساس اطلاعات واردات و صادرات بين دو كشور پتانسيل بسيار زيادي در جهت ارتقاي روابط تجاري دو طرف وجود دارد.
وزير انرژي و ذخاير آبي تاجيكستان همكاري دو كشور در ساخت سد و نيروگاه برق‌آبي سنگ توده را به عنوان نمونه‌ بسيار موفق همکاری دو کشور ذکر کرد كه توسط شركت‌هاي متخصص طراحي و ساخته و توسط روساي جمهوري دو كشور بهره‌برداري شده است.
جمعه همچنين با اشاره به توافق دو كشور در اجراي پروژه تكميل تاسيسات تونل استقلال تاجيكستان و كمك ايران در اين زمينه، بر آمادگي كشورش بر ايفاي تعهدات مالي خود در اين چارچوب به همراه تعهدات مالي طرف ايراني اعلام آمادگي كرد.
وي در عين حال به مشكلات ناشي از كرونا اشاره و  ابراز آمادگي كرد: دو طرف بتوانند هر چه سريعتر رابط سازنده في مابين را به حد قابل قبولي برسانند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات