اقدامات محیط زیستی مدیریت شهری مشهد بر اساس رسالت  ...

اقدامات محیط زیستی مدیریت شهری مشهد بر اساس رسالت ...

اقدامات محیط زیستی مدیریت شهری مشهد بر اساس رسالت اجتماعی و فراتر از وظایف ما بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد محمدرضا حیدری در مراسم بهره برداری از بزرگترین لندفیل مهندسی و بهداشتی کشور در مشهد با تاکید بر اینکه از ابتدای شورای پنجم یکی از برنامه‌ها و وعده‌های اولویت دار ما موضوع محیط زیست بوده، گفت: در این بحث نیز تعامل بین دستگاهی از موارد مدنظر بود و فارغ از آن که این ماموریت‌ها متوجه مدیریت شهری باشد هر جا که احساس شد کار به جا مانده‌ای در دهه‌ها و سنوات گذشته وجود دارد که در بین دستگاه‌ها متولی خاصی نداشته و یا اگر دارای متولی بوده توانایی مدیریت موضوع را نداشته اند مدیریت شهری مسئولیت پذیرفته و به آن حوزه ورود کرده است. اگر به حوزه کشف رود ورود کردیم خارج از حوزه مسئولیت ها و وظایف مدیریت شهری بوده اما دغدغه چندین دهه مردم بوده که فاضلاب، محصولات کشاورزی را آلوده می‌کند.

وی افزود: اقدام ما برای احداث تصفیه خانه سپتاژ با توجه به آن که روزانه حدود ۴۰۰ تانکر فاضلاب شهری به طور نامناسبی در کشف‌رود رها می‌شد، اقدامات اجرایی در حوزه فضای سبز و کمربند جنوبی، سنجش و کنترل آلاینده‌های محیط زیستی و امثال آن، همه و همه در راستای رسالت و مسئولیت‌های اجتماعی است. البته این مسئولیت‌ها نه تنها بر عهده سازمان مدیریت شهری که بر عهده تک تک افراد جامعه بوده و هست.

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: منشا این رسالت نیز آنجاست که بر اساس آموزه‌های دینی ما، پیوند ما و طبیعت پیوندی درونی است که در نهاد انسان قرار دارد‌. اگر بتوانیم این مفهوم را در جامعه توسعه دهیم که ما با طبیعت یکی هستیم و پس از آن یک وفاداری خود به خودی ایجاد شود می‌تواند موجب تغییر رفتار شود و در این صورت است که می توانیم امیدوار باشیم در حوزه محیط زیستی اتفاقاتی رخ دهد. در غیر اینصورت منابع و نظریه های موجود نهایتاً می‌توانند سرعت تخریب محیط زیست را کمتر کنند اما رسیدن به شرایط پایدار با نگاه‌های موجود بسیار بعید است.
به گفته حیدری، آنچه که امروز اتفاق افتاده در همین راستا است. در شرایطی که بحران‌های مالی و اقتصادی مدیریت‌های شهری را دچار آسیب و مشکل نموده ایجاد فضای این چنینی که البته چندان به چشم نمی‌آید کار بزرگی است چرا که اینجا تنها زباله دفن می‌شود و سال‌های سال نیز این روند به طور سنتی ادامه داشته و می‌توانست به روش گذشته تداوم یابد. اما ۱۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه کردیم تنها برای کنترل شیرابه زباله که می‌تواند زمین و خاک را آلوده کند. این اقدام نشان از پذیرش مسئولیت از جانب مدیریت شهری است که فراتر از آنچه در نظر مردم به چنین می‌آید پای مسئولیت های اساسی ایستاده است.

وی در پایان گفت: از این رو از تلاش همه جانبه شهرداری و معاونت خدمات شهری به ویژه در حوزه پسماند که تحولات جدی در این دوره رقم زده‌اند و از کارکنان زحمتکش این مجموعه تشکر می‌کنم. امیدوارم این رویکرد و نگاه با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی در آینده تداوم داشته باشد و ما به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مرتبط با نسل‌های آینده فائق آییم تا بتوانیم شرایط زیست محیطی مناسبی را برای مردم فراهم کند.

کلید واژه ها: شورای شهر - مشهد - حیدری -
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات