منابع تولید آب شرب گیلان با ظرفیت کامل در مدار بهره‌برداری قرار دارند

منابع تولید آب شرب گیلان با ظرفیت کامل در مدار بهره‌برداری قرار دارند

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سید محسن حسینی" با اعلام این خبر اظهار کرد: تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان واقع در منطقه سنگر با تولید 5 هزار و 200 لیتر بر ثانیه، سهم عمده‌ای در تولید آب استان دارد که 4 هزار و 600 لیتر بر ثانیه از سد آیت الله بهجت (ره)، تأمین می‌شود.
وی اضافه کرد: در مجموع از 8 هزار لیتر بر ثانیه تولید آب استان، حدود 5 هزار و 600 لیتر بر ثانیه معادل 70 درصد توسط تصفیه‌خانه‌های آب و حدود 2 هزار و 400 لیتر بر ثانیه معادل 30 درصد توسط منابع آب زیرزمینی شامل 648 حلقه چاه و 580 دهنه چشمه در حال تامین است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته جهت ارتقا و پایداری تولید، انتقال و توزیع آب شرب 400 روستای استان، گفت: حفر، تجهیز و راه اندازی 25 حلقه چاه، بهسازی 51 حلقه چاه و 9 دهنه چشمه، اصلاح و توسعه 218 کیلومتر شبکه آب و استاندارد سازی 1177 فقره انشعاب از جمله پروژه‌هایی بود که در همین راستا طی سال 99 اجرا شد.
حسینی افزود: علی‌رغم اقدامات انجام شده در سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود با توجه به کاهش بارندگی در کشور به ویژه در سطح استان گیلان و تأثیر آن بر کاهش دبی چشمه‌ها و چاه‌های منطقه، تعداد روستاهای دارای تنش آبی امسال به 313 روستا برسد.
وی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده جهت مدیریت تنش آبی در تابستان امسال گفت: تشکیل هفتگی جلسات ستاد پایش تنش آبی، حفر 8 حلقه چاه، بهسازی 102 دهنه چشمه و 30 حلقه چاه، تأمین برق اضطراری با استفاده از 30 دستگاه دیزل ژنراتور، اصلاح و توسعه 30 کیلومتر از خطوط آبرسان، خرید تانکر آبرسانی ثابت و سیار و دستگاه بسته بندی آب جهت استقرار در مناطق شرق و غرب دور استان از مهم‌ترین اقدامات برنامه‌ریزی شده برای گذر از تنش آبی پیش رو است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات