مشکل آب شرب 3روستای بخش کلاشی استان کرمانشاه رفع شد / برخورداری بالغ بر ۲ هزار نفر از آب شرب سالم و پایدار

مشکل آب شرب 3روستای بخش کلاشی استان کرمانشاه رفع شد / برخورداری بالغ بر ۲ هزار نفر از آب شرب سالم و پایدار

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،"علیرضا کاکاوند" با اعلام این خبر اظهار داشت: تامین آب شرب سالم و پایدار ماهیت شرکت آب و فاضلاب است، که در همین راستا صیانت از منابع آبی زیرزمینی و ضرورت مدیریت یکپارچه منابع آب امری مسلم تلقی می‌شود.
وی افزود: با اجرای طرح پکپارچه‌سازی آبفا شهری و روستایی، تلاش برای ارتقای سطح خدمات در استان و علی الخصوص ساماندهی آب روستایی و تسهیل در بخش خدمات‌رسانی به این قشر با جدیت هر چه تمام تر در دستور کار این شرکت قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در همین راستا تصمیماتی در خصوص رفع مشکلات آب شرب روستاهای بخش کلاشی که به سبب کاهش نزولات آسمانی در سال‌جاری و اثرات آن بر منابع تامین آب شهرستان رخ داده بود و موجب کاهش و بعضا خشک شدن چشمه‌های آب در منطقه شده است، اتخاذ و مقرر شد تا قبل از شروع فصل تابستان مشکل کمبود آب شرب این روستاها مرتفع شود.
وی تصریح کرد: شرایط فوق و لزوم برنامه‌ریزی جهت اقدامات اساسی و جدی برای رفع سریعتر مشکلات موجود، شرکت آب و فاضلاب را بر آن داشت تا با بررسی و کارشناسی دقیق منطقه تمهیدات لازم در این زمینه را اتخاذ و اجرا کند.
وی در ادامه گفت: حفر چاه دستی به عمق ۶ متر، تجهیز و راهاندازی آن با نصب تابلو تک ضرب و الکتروپمپ شناور۷.۵ کیلووات، لوله گذاری به متراژ ۴۰۰ متر با لوله ۷۵ میلیمتری، انتقال آب از چاه به ایستگاه پمپاژ میانی در روستای دولتا، همچنین لولهگذاری از چشمه روستای مزران به متراژ ۵ هزار و ۳۰۰ متر با لوله پلی اتیلن به روستای کلاش هوش از جمله اقداماتی صورت گرفته است که می‌توان به آن اشاره کرد.
کاکاوند افزود: دیگر اقدام انجام شده تجهیز و راهاندازی چاه دستی روستای بانی لوان به عمق ۷ متر با نصب پست برق و الکتروپمپ شناور ۱۸.۵ کیلووات و یک کیلومتر لولهگذاری با لوله ۱۲۵ میلیمتر است که پس از رفع مشکل برق چاه روستا با همکاری اداره برق شهرستان، آب به روستای بانی لوان خواهد رسید.
کاکاوند اظهار داشت: با اقدامات انجام شده ۴۵۰ خانوار در این روستاها با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه مسئله کم آبی در استان باید به عنوان یک اصل واقعی و عینی مورد توجه قرار گیرد تا مصرف کننده به اهمیت واقعی آب پی ببرد، گفت: متاسفانه مصرف بهینه آب و استفاده درست از این مایه حیاتی نادیده گرفته شده است. باید این نکته را مدنظر قرار داد که بدون تحقق راهبرد مصرف پایدار، توسعه پایدار کشور امری غیر ممکن بوده و این مهم باید در جامعه به عنوان یک اولویت و باور عمومی مورد توجه قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات