آماده باش صنعت برق برای برگزاری مناظره سوم انتخابات ریاست جمهوری / تنش دمایی و افزایش شدید مصرف برق در هفته پیش رو

آماده باش صنعت برق برای برگزاری مناظره سوم انتخابات ریاست جمهوری / تنش دمایی و افزایش شدید مصرف برق در هفته پیش رو

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مصطفي رجبي مشهدي" با تشریح این خبر گفت: پيش بيني‌هاي لازم براي تداوم پايداري برق به‌ويژه در هنگام برگزاري سومين مناظره انتخابات رياست جمهوري انجام شده است و در اين خصوص پرسنل عملياتي صنعت برق در آمادگي كامل به سر مي‌برند تا در صورت بروز هرگونه مشكلي در كوتاه‌ترين زمان ممكن به رفع آن اقدام كنند.
سخنگوي صنعت برق از مشتركان خواست تا ضمن كاهش مصرف به‌ويژه در ساعات اوج مصرف در صورت بروز اختلال در شبكه، موارد را از طريق تلفن 121 در سراسر كشور به شركت هاي برق براي رفع نواقص احتمالي اطلاع دهند.
وی در عين حال در خصوص آخرين وضعيت توليد و مصرف برق در هفته جاري اظهار داشت: براساس پيش‌بيني‌ها از امروز تا پايان هفته به‌طور ميانگين شاهد افزايش 1.4 درجه اي دماي هوا در سراسر كشور خواهيم بود كه اين ميزان در برخي از استان‌ها حتي به 5 درجه نيز خواهد رسيد كه همين موضوع باعث قرار گرفتن در شرايط دمايي حداكثر و افزايش شديد مصرف برق مي‌شود.
وي با تاكيد بر اینکه تمهيدات لازم براي تامين پايداري شبكه برق در روز راي گيري نيز انديشيده شده است، خاطرنشان كرد: همه تلاش و تمركز صنعت برق تامين برق عموم هموطنان سراسر كشور در تمام روزهاست و اختصاص به يك روز خاص ندارد ولي در عين حال هماهنگي‌هاي لازم براي تامين برق شعب اخذ راي به‌عمل آمده است و مشكلي نخواهيم داشت.
سخنگوي صنعت برق با اشاره به هماهنگي‌هاي صورت گرفته براي همكاري صنايع و كشاورزان در مشاركت با طرح‌هاي تشويق محور مديريت مصرف در ساعت اوج بار گفت: مشتركان خانگي مي‌توانند تنها با به‌كار بستن سه راهكار ساده، از بروز خاموشي احتمالي جلوگيري کنند.
رجبي مشهدي تصريح كرد: استفاده از دور كند كولرهاي آبي، تنظيم دماي كولرهاي گازي بر روي 25 درجه و عدم استفاده از وسايل برقي پرمصرف در ساعات گرم روز (12 تا 18) مهمترين راهكارها براي تامين برق همه مشتركان و پايدار ماندن شبكه برق كشور است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات