ضرورت خاموشی کولرهای اضافی برای تامین برق

ضرورت خاموشی کولرهای اضافی برای تامین برق

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "کیومرث زمانی" با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به بروز خشکسالی شدید در سال آبی جاری و کاهش 60 درصدی تولید نیروگاههای برق آبی در استان، در 18 ساعت از شبانه روز بین هزار تا 3500 مگاوات از توان برق مورد نیاز خوزستان از شبکه سراسری تامین میشود.
وی افزود: از آنجایی که در هفته جاری متوسط دمای کل کشور 1.4 درجه افزایش خواهد داشت و به تبع آن مصرف برق در کشور افزایشی میشود، امکان کمک شبکه سراسری به شبکه برق خوزستان کاهش پیدا میکند.
سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: برای جبران کمبود تولید برق، از شهروندان استانهای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد تقاضا میشود تا حداکثر مدیریت در مصرف برق را به خصوص در سیستمهای سرمایشی اعمال کنند.
زمانی تاکید کرد: شعار "لامپ اضافه خاموش" در طول سالهای گذشته تاثیر شگرفی در کاهش مصرف برق داشته و باعث شد که پیک سراسری برق کشور که در شب رخ میداد به ظهر منتقل شود. هماکنون نیز از هموطنان به خصوص شهروندان تحت پوشش شبکه برق منطقهای خوزستان درخواست داریم تا با سرلوحه قرار دادن شعار " کولر اضافی خاموش" هم هزینههای اقتصادی خود را کاهش دهند و هم تلاشگران صنعت برق را در خدماترسانی بهتر به هموطنان یاری کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات