حذف یک امضای طلایی در شهرداری مشهد با تدوین  ...

حذف یک امضای طلایی در شهرداری مشهد با تدوین ...

حذف یک امضای طلایی در شهرداری مشهد با تدوین سامانه هوشمند جانمایی پارکینگ

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، محمدهادی مهدی‌نیا در این خصوص گفت: موضوع جانمایی هوشمند پارکینگ توسط یک نرم افزار شبیه ساز که توسط دانشگاه فردوسی در دست طراحی است انجام خواهد شد و با بهره‌برداری از آن بازدید فیزیکی کارشناسان شهرداری و اجرای کامل پارک خودروها در پارکینگ پروژه حذف شده و دیگر نیازی نیست به طور شهودی نسبت به تامین پارکینگ گواهی شود. البته احتمال دارد این نرم افزار در دوره ما تکمیل نشود اما می بایست از جانب شهرداری پیگیری شده و پس از اجرای پایلوت و رفع نواقص برای کل شهر عملیاتی شود و در این صورت می توانیم شاهد حذف هیات پارکینگ و حذف یک امضای اثرگذار طلایی باشیم.

وی ادامه داد: این‌گونه از طریق نرم‌افزار شبیه‌ساز و به طور سیستماتیک بهترین جانمایی پارکینگ بر اساس نقشه‌های تهیه شده پیشنهاد می‌شود. با توجه به اینکه هیئت‌های پارکینگ متشکل از سه نفر باید با حضور فیزیکی در محل پروژه نسبت به جانمایی تمام خودروهای ظرفیت تعیین شده، بررسی شعاع گردش و مسائل فنی مرتبط اقدام کرده و گواهی کنند که پروژه شرایط تعیین پارکینگ را دارد، این اقدام زمان‌بر بوده و زمان صدور مجوز ها را طولانی می‌کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد همچین بیان کرد: مهم تر از آن هرچه بتوانیم روال امضاهای این گونه را در شهرداری کمتر کنیم به شفافیت کل سیستم کمک کرده‌ایم. اگر نقشه پارکینگ به نرم افزار شبیه ساز جانمایی که توسط دانشگاه در حال طراحی است، تحویل شود متناسب با ابعاد و اندازه و موارد فنی بهترین جانمایی پارکینگ به مجری ارائه شده و بهترین حالت پارک خودروها با حداکثر ظرفیت تعداد پارکینگ های تامین شده احصا می‌گردد.

به گفته مهدی‌نیا، این گونه علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، عامل انسانی حذف می‌شود و دیگر موضوع مجوز منوط به نظر اشخاص نخواهد بود. علاوه بر اینها امکان بارگذاری در سامانه های مرتبط و دسترسی همه شهروندان فراهم خواهد بود و در اسرع وقت می‌توانند به حالت مطلوب دست یابند. البته نکته مهم در طراحی نرم‌افزار آن است که این سامانه بتواند برای تمام پروژه‌های کوچک و بزرگ جوابگو باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات