بافت‌های فرسوده با توان و برنامه‌های سازمان  ...

بافت‌های فرسوده با توان و برنامه‌های سازمان ...

بافت‌های فرسوده با توان و برنامه‌های سازمان بازآفرینی متحول می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، علیرضا شهریاری در جریان برگزاری جلسه کمتیه نظارتی در منطقه 2 شهرداری با اذعان به اینکه مدیر جدید سازمان بازآفرینی فردی توانمند، خوشفکر، پیگیر و خستگی ناپذیر است، گفت: مشهد با مساحت سی و پنج هزار هکتار، دارای پنج هزار هکتار محلات هدف بازآفرینی است که بر طبق سرشماری سال 95 جمعیت یک میلیون نفری را در خود جای داده و برآورد می شود این رقم در سال جاری به یک میلیون و 300 هزار نفر افزایش یافته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مشهد چهل دفتر تسهیلگری در چهل و سه محله هدف بازآفرینی فعال اند که یک رکورد کشوری محسوب می شود و از این تعداد 30 دفتر تحت نظارت و قرارداد مستقیم سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری در حال فعالیت هستند. این حجم از محلات هدف کار زیادی می‌طلبد و قاعدتا سازمانی قوی با مدیران و برنامه‌های کارآمد مورد نیاز است و کادر مدیریتی فعلی سازمان که تجربه و تخصص بالایی در این حوزه دارند می توانند منشا برکات بسیاری باشند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد یادآور شد: با پیگیری‌های سازمان بازآفرینی، همه نهادهای مرتبط، اثرگذار و دارای مسئولیت در این حوزه پای کار آمده اند و سازمان پیگیر اجرای تعهدات آنها شده است. در همین زمینه 138 پروژه در زمینه‌های مختلف برای اجرا در محلات کم برخوردار، ناکارآمد و هدف بازآفرینی تعیین شده که 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و سهم شهرداری مشهد از این تامین مالی هزار و 700 میلیارد تومان است. بقیه این اعتبار در تعهد سایر نهادهاست که مقرر شده در زمان لازم پرداخت نمایند. برای تامین سهم شهرداری نیز راهکار لازم اندیشیده شده است.
شهریاری با دعوت از همه مردم به حضور در انتخابات برای انتخاب افراد کارآمد و توانمند برای سکانداری مدیریت شهری اضافه کرد: انشاالله با عنایت‌های حضرت امام رضا(ع) و همراهی همه دستگاه ها مشکلات حاشیه شهر مشهد چه در این شورا و چه در شورای بعدی حل خواهد شد. این شهر متعلق به امام رضا(ع) است و هر گروهی بتواند در خور نام آن امام بزرگوار، مشهد را به شهر رفاه، عشق، محبت، صمیمیت، مهربانی و آسایش نزدیک کند خدمت بزرگی به امام(ع) کرده و خادم واقعی حضرت قلمداد می شود. شهر متعلق به همه کشور و خداباوران در تمام دنیاست و باید دست به دست دهیم تا این شهر را بسازیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات