توافق سرمايه‌گذاري برای افزایش ظرفيت توليد 10 هزار مگاوات انرژي برای صنايع بزرگ كشور/ ضرورت چاره‌اندیشی برای مصرف آب در بخش كشاورزي/ بهره‌برداری از  54 پروژه صنعت آب و برق تا هفته یازدهم پویش ‎#هرهفته_الف_ب_ایران

توافق سرمايه‌گذاري برای افزایش ظرفيت توليد 10 هزار مگاوات انرژي برای صنايع بزرگ كشور/ ضرورت چاره‌اندیشی برای مصرف آب در بخش كشاورزي/ بهره‌برداری از  54 پروژه صنعت آب و برق تا هفته یازدهم پویش ‎#هرهفته_الف_ب_ایران

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردكانيان" روز سه‌شنبه در آئين بهره‌برداري از پروژه‌هاي آب و فاضلاب شهرستان بافق در قالب هفته یازدهم پویش ‎#هرهفته_الف_ب_ایران، با بیان اینکه لازم است قطعا در مصرف آب در بخش كشاورزي چاره‌انديشي شود،اظهار داشت: اگر چاره‌‌انديشي نشود و مشكل خود را در عرصه مصرف حل نكنيم با طرح‌هاي انتقال آب با وجود سختي‌ها و دشواري‌ها اعم از حوضه به حوضه، مسائل اجتماعي، سياسي و بعضا امنيتي، انتقال آب با شيرين‌سازي از دريا با هزينه‌هاي سنگين اقتصادي، فقط حيات اين تمدن و پايداري آن را كه در معرض خطر است به تعويق انداختيم، زمان را نبايد از دست دهيم و همه اين كارها بايد با هم انجام شود.
وي بر لزوم شناسایی پتانسیل و اولویت‌های هر استان تاکید کرده و افزود: لازم است در هر منطقه اولويت‌ها شناسايي و به آنها پرداخته شود و از منابع خود كه از جمله مهم‌ترين آن‌ها وقت است در جهت تحقق برنامه‌ها استفاده كنيم.
اردكانيان اضافه كرد: ‌استان يزد برنامه‌هاي مشخص دلگرم‌كننده‌اي دارد كه همه سرمايه‌گذاران و مردم مي‌توانند با اميدواري و اطمينان فعاليت‌هاي خود را توسعه و ادامه دهند؛ همانگونه كه رئيس جمهوري در سفر اخير خود به استان‌هاي كرمان و يزد اشاره كرد مجوز انتقال آب از دريا، شيرين‌سازي و انتقال داده شده كه كار مطالعات آن رو به اتمام است. سرمايه‌گذاران بالقوه و بالفعل خوبي در اين استان وجود دارند. بايد سريعا مديريت و سازماندهي شده و زمان از دست نرود. يا به تنهايي و يا با مشاركت استاني ديگر اين كار زودتر عملياتي شود. باید سرمايه‌گذاري خوبي در موضوع جمع‌آوري و تصفيه پساب‌ها هم صورت بگيرد.
وزير نيرو با اشاره به وضعیت برق استان یزد نیز ادامه داد: از حيث برق هم در استان یزد تاکنون شرايط خوبي داشتيم و قطعا سرمايه‌گذاري بيشتري هم در این زمینه صورت خواهد گرفت.
اردكانيان در خصوص برق صنایع نیز اظهار داشت: اين روزها در تدارك توافق بزرگي با وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت با مشاركت صنايع بزرگ كشور هستيم تا حدود 10 هزار مگاوات ظرفيت توليد انرژي مورد نياز خود را بتوانند سرمايه‌گذاري كنند و از اين حيث برق مطمئن و پايدار براي صنايع رو به شكوفايي كشور فراهم شود. همچنین با این اقدام بار نسبتا سنگين از دوش شبكه سراسري كشور برداشته شود تا بتوان به‌طور مناسب جوابگوي ساير بخش‌ها بود و استان يزد هم از اين مجموعه بهره‌مند است.
وي‌همچنين با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های پویش #هرهفته_الف_ب_ايران فارغ از انتخابات و تغییر دولت بوده و اعتقاد داریم مردم از یک دستگاه خدماتی مانند وزارت نیرو انتطار این را ندارند که اختلالی در خدمت‌رسانی انجام شود، گفت: بحث اين وزير و اين دولت نيست بلكه مظلوميت نظامي است كه براي برپايي و پايداري آن خون‌ها داده شده، حق مسلم مردم است كه در كنار توجه به همه كمبودها و كاستي‌ها، داشته‌هايشان هم مطرح شود كه طرح اين داشته‌ها رضايتمندي و تاب آوري ايجاد كند.
اردكانيان در عين حال با اشاره به برنامه بهره‌برداري از 290 پروژه با سرمايه‌گذاري حدود 64 هزار ميليارد تومان در چارچوب پويش #هرهفته_الف_ب_ايران گفت: تا اين هفته كه يازدهمين هفته از پويش است، 54 پروژه به بهره‌برداري رسیده و اين پويش تا پايان امسال ادامه خواهد داشت.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات