​عملیات اجرایی 5 پروژه آب و فاضلاب در یزد آغاز شد

​عملیات اجرایی 5 پروژه آب و فاضلاب در یزد آغاز شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" وزیر نیرو صبح امروز سه شنبه بعد از کلنگ‌زنی پروژه رینگ آبرسانی شهر یزد، دستور آغاز عملیات اجرایی پنج پروژه آب و فاضلاب با اعتبار 5694 میلیارد تومان در استان یزد را صادر کرد.
بر این اساس، عملیات اجرایی پروژه رینگ آبرسانی شهر یزد در قالب 116 کیلومتر خطوط آبرسانی و 131 هزار متر مکعب مخزن ذخیره و یک ایستگاه پمپاژ با اعتبار 1700 میلیارد تومان با اهدف افزایش حجم مخازن ذخیره و توزیع یکنواخت آب در سطح شهر یزد و تامین فشار نقاط مرتفع این شهر آغاز شد.
همچنین آغاز عملیات اجرایی پروژه تاسیسات آبرسانی به روستاهای اکرمیه و اکرم آباد با احداث یک باب مخزن 500 مترمکعبی و 8.5 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی و تامین آب شرب روستاهای اکرمیه، اکرم آباد و حسن آباد با سرمایه‌گذاری 120 میلیارد تومان در هفته یازدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران انجام شد.
این گزارش می‌افزاید، عمليات اجرايي پروژه تکمیل تاسیسات جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهر یزد با ظرفیت 112 هزار و 635 مترمکعب و با احداث 1525 کیلومتر  برای یک میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش با اعتبار 3750 میلیارد تومان آغاز شد.
این گزارش حاکی است، عملیات اجرایی ايستگاه پمپاژ شهر يزد با اعتبار 65 ميليارد تومان و با اهدف انقال آب از چاه هاي پايين دست به مخازن بالادست جهن و توزيع آب در سطح شهر يزد و مخزن بتني 20 هزار مترمکعبي تصفيه خانه آب با اعتبار 59 ميليارد تومان به جهت افزايش حجم ذخيره آب، حفظ کيفيت آب تصفيه شده و مديريت مصرف انرژي در سفر وزير نيرو به استان يزد شروع شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات