برق 20 دستگاه اداری پرمصرف سیستان و بلوچستان قطع شد

برق 20 دستگاه اداری پرمصرف سیستان و بلوچستان قطع شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، "خلیل عوض‌زاده" با بیان اینکه بر اساس ابلاغ هیئت وزیران، سازمان‌های دولتی باید مصرف برق خود را ۵۰ درصد کاهش دهند، گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص لزوم مدیریت مصرف برق در بخش اداری، متاسفانه برخی از ادارات با وجود تذکر و اخطارهای مکرر، مصرف برق خود را به میزان تعیین شده کاهش ندادند و پرسنل این شرکت بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی اقدام به قطع برق این دستگاه‌ها کردند .
وی  ادامه داد: کار پایش و بازرسی از ادارات به صورت روزانه توسط پرسنل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود و ادارات و مراکز پرمصرف در نوبت اول تذکر و در صورت عدم کاهش مصرف تا سقف تعیین شده قطع خواهند شد .
وی به برگزاری انتخابات پیش رو و تامین برق پایدار در این روز اشاره کرد و افزود: با توجه به ضرورت تأمین برق پایدار مراکز اخذ رای، طی روزهای آینده با شدت بیشتری با مراکز پر مصرف برخورد خواهد شد .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: تمامی اکیپ‌های عملیاتی این شرکت در روز 28 خرداد‌ماه 1400 به صورت آماده باش کامل بوده و تمام توان خود را برای انجام انتخاباتی بدون خاموشی به کار می گیریم .
وی ادامه داد: تامین برق مراکز درمانی و منازل مسکونی اولویت اصلی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان است و در جهت پایداری برق این مراکز نیاز است همه ادارات و مردم همکاری لازم را انجام دهند.
عوض زاده اظهار داشت: استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز، استفاده از دمای 26 درجه کولرهای گازی و استفاده از دور کند کولرهای آبی از جمله اقدامات ساده اما مهم در مدیریت بهینه مصرف انرژی است .
این گزارش می‌افزاید، طی هفته‌های گذشته برق ۱۷ سازمان پرمصرف شهرستان‌های ایرانشهر، چابهار، زابل و زاهدان به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف اعلام شده، با ابلاغ قبلی قطع شد .

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات