تغذیه درختان سطح شهر ارومیه به روش چالکود

تغذیه درختان سطح شهر ارومیه به روش چالکود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه گفت:  اجرای طرح چالکود در بلوارهای سطح شهر جهت حفظ سبزینگی درختان و دفع کمبودهای تغذیه ای ، توسط واحد آب و خاک سازمان بصورت مستمر انجام می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  بهمن تمجیدی بیان کرد:  کاهش حاصلخیزی خاک در بسیاری از کشورهای در حال توسعه و استفاده دائم گیاهان از ذخایر غذایی خاک، بدون جایگزینی مناسب و کافی باعث کاهش توان تولید و عناصر غذایی خاک شده است که در این رابطه استفاده از کودهای شیمیایی به عنوان سریع ترین راه برای جبران کمبود عناصر غذایی خاک لازم و ضروری است.
وی افزود:  اجرای طرح چالکود در بلوارهای سطح شهر جهت حفظ سبزینگی درختان و دفع کمبودهای تغذیه ای ، توسط واحد آب و خاک سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بصورت مستمر انجام می شود.درختان سطح شهر به روش چالکود  تغذیه می شود.
به گفته تمجیدی چالکود روش خاصی برای جایگزاری موضعی کود آلی، افزایش جذب بستر، درختان است که باعث کاهش تثبیت عناصر موجود در کودهای شیمیایی در مجاورت ماده آلی، افزایش جذب عناصر غذایی در خاک های آهکی بخصوص جذب عناصر میکرو، افزایش نفوذ آب در خاک، افزایش تهویه خاک و کاهش غلظت یون بی کربنات در خاک های سنگین بافت و متراکم می شود.
وی ادامه داد:  علاوه بر آن در رفیوژ بلوارهایی که دارای لایه محدود کننده رشد ریشه می باشند باعث از بین بردن آن و خروج خاک نامرغوب در محل حفر چالکود می شود.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه عنوان کرد:  در این راستا گروه کارشناسان مجرب سازمان اقدام به نمونه برداری، انجام آزمایشات آب و خاک برای شناسایی کمبودها، خرید کود و استفاده آزمایشی و تعمیم استفاده از آن بعد از موفقیت در طرح آزمایشی به شکل چالکود در خاک بستر درختان می کنند.
وی خاطر نشان کرد:  بررسی علل خشکیدگی بعضی از درختان و باز پیرایی درختان، محلول پاشی و قرار دادن برنامه های احیاء درختان دیگر اقداماتی است که در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات