آخرین اخبار از دلایل غرق شدن شناور مسافری مسیر هرمز ـ بندرعباس

آخرین اخبار از دلایل غرق شدن شناور مسافری مسیر هرمز ـ بندرعباس

http://www.bananews.ir/دبیر کمیته سوانح دریایی کشور از جمع‌آوری۸۰ درصد مستندات سانحه غرق شدن اتوبوس دریایی مسیر هرمز- بندرعباس خبر داد و گفت: بی‌اطلاعی ملوانان از شرایط جوی امری غیرممکن است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد فروغی در نشستی خبری که در بندر شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: دو تیم برای بررسی علل و نحوه وقوع سانحه اتوبوس دریایی اقدامات لازم را شروع کرده‌اند که یکی از آنها در بندرعباس مستقر و دیگری در تهران اسکان دارد.

وی درباره نحوه بررسی این دو تیم تصریح ‌کرد: تمامی اسناد و مدارک موجود در بندرعباس جمع‌آوری شده و برای جمع‌بندی به تهران ارسال و پس از بررسی و آنالیز در کمیته موردنظر درباره آن تصمیم گرفته می‌شود.

فروغی که برای تحقیق و تفحص در این راستا به بندرعباس سفر کرده است، خاطرنشان کرد: اظهارات مشترک نجات‌یافتگان نیز مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان سند و مدرک ضبط و در جمع بندی به آن استناد خواهد شد.

مدیرکل امور دریایی و دبیر کمیته سوانح دریایی کشور همچنین از جمع‌آوری۸۰ درصد مستندات سانحه خبر داد و این امر را مدیون تلاش و فعالیت اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان دانست.

وی همچنین با تاکید بر اینکه نمی‌توان قبل از آنالیز تمام جوانب نتیجه ۱۰۰ درصدی را اعلام کرد، افزود: پیش از اینکه به مقصر این پرونده پرداخت باید علت اصلی آن بررسی شود تا بتوان از سوانح احتمالی درآینده پیشگیری شود.

فروغی همچنین گفت: شناور ناجی در روز حادثه به اتوبوس دریایی نزدیک شده اما ضربه یا آسیبی به آن نرسانده است.

دبیر کمیته سوانح دریایی کشور همچنین از دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر سرعت بخشیدن به روند پیگیری پرونده سانحه اتوبوس دریایی هرمز- بندرعباس خبر داد.

فروغی بی اطلاعی ملوانان از شرایط جوی را امری غیر ممکن دانست و عنوان کرد: شرایط جوی از طریق فکس به تمامی تعاونی ها و ارگانهای ذیربط فرستاده می شود علاوه بر آن اطلاعات از طریق پیامک به ملوانها ارسال می‌شود و بحث بی اطلاعی از شرایط جوی منتفی است.

به گزارش ایسنا بامداد دوم بهمن ماه یک فروند شناور( اتوبوس دریایی ) با ۲۲ سرنشین در مسیر جزیره هرمز به بندرعباس غرق شد و در پی آن ۱۷ نفر جان خود را از دست داده و پنج نفر نجات پیدا کردند.

بر این اساس اعلام شد که با توجه به تعطیل بودن اسکله، سوار کردن مسافر در مسیر بندرعباس به هرمز به صورت غیر مجاز انجام شده و ناخدای این اتوبوس دریایی که علیرغم اعلام ممنوعیت، اقدام به تردد و سوارکردن مسافر کرده بود بازداشت شده ‌است.

 

 

    نظرات