نقش مهم دیزل ژنراتورهای سیستان و بلوچستان  در عبور موفق از پیک تابستان

نقش مهم دیزل ژنراتورهای سیستان و بلوچستان در عبور موفق از پیک تابستان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "خلیل عوض زاده" در پنجمین نشست ستاد گذر از پیک 1400 استان سیستان و بلوچستان که با حضور مدیران و معاونین مجموعه شرکت‌های وزارت نیرو این استان و دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب شهر زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به افزایش دمای هوای و به‌دنبال آن افزایش مصرف برق، استفاده از ظرفیت 70 مگاواتی دستگاه‌های دیزل ژنراتور، این استان نقش مهمی در کاهش خاموشی‌های مشترکان دارد.
وی ادامه داد: عدم سرویس به‌موقع دیزل ژنراتورها و تحویل ندادن سوخت به این دستگاه‌ها از مشکلات اساسی در استفاده نکردن این ظرفیت مهم است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان به نقش مهم کاهش 50 درصدی مصرف برق ادارات در ساعت اداری و کاهش 90 درصدی مصرف بعد از ساعت اداری اشاره کرد و افزود: طی بازدید هفته گذشته از ادارات شهر زاهدان برق 20 اداره پر مصرف این شهر قطع شد .
وی به افزایش دمای هوا طی هفته جاری در کشور و به دنبال آن افزایش مصرف انرژی اشاره کرد و افزود: مشترکان سیستان و بلوچستانی با رعایت راهکارهای ساده مدیریت مصرف چون استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز، استفاده از دمای 26درجه کولرهای گازی، استفاده از دور کند کولرهای آبی و عدم استفاده از لوازم پر مصرف برقی در ساعات اوج مصرف ( 12 تا 18) یاری‌گر صنعت برق در تامین برق پایدار باشند .

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات