رفع نشتی آب مقطر واحد 305 مگاواتی شماره یک نیروگاه رامین اهواز

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "پیمان پروین" سرپرست بهره‌برداری فاز یک نیروگاه با اعلام این خبر گفت:  هیتر فشار ضعیف وظیفه افزایش دمای آب مقطر و راندمان سیکل تولید یک واحد نیروگاهی را به عهده دارد و با توجه به نشتی بوجود آمده در بخشی از این تجهیز اقدام به رفع آن طی یک عملیات نفسگیر و طاقت فرسا کردیم.
وی با اشاره به دمای تجهیزات 80 درجه سانتیگرادی و دمای هوای ۷۰ درجه‌ای، دمای آب مقطر نشت شده از این تجهیز را  65 درجه سانتیگراد عنوان کرد و اظهار داشت: آب مقطر تولیدی این نیروگاه، منبع اصلی تولید بخار مورد نیاز جهت چرخش توربین‌ها است و با رفع این نشتی توانستیم از هدر رفتن بیش از 22 تن آب مقطر در ساعت جلوگیری کنیم.
پروین با تقدیر از همه کارکنان نیروگاه که در این عملیات 5 ساعته شرکت کردند، گفت: به‌دلیل نیاز مبرم شبکه برق به این انرژی حیاتی به‌ویژه در استان خوزستان، از خروج اضطراری این واحد نیروگاهی جهت اجرای عملیات رفع نشتی صرفه نظر کرده و طی یک اقدام در حالی که واحد نیروگاهی در مدار تولید قرار داشت توانستیم این عملیات را با موفقیت به پایان رسانیم.
سرپرست بهره‌برداری فاز یک همچنین گفت: تعدادی از تجهیزات حساس الکتریکی واحد تولیدی همچون الکتروموتورها در معرض آب مقطر نشت شده قرار داشتند و با ایزوله‌سازی توانستیم از حوادث احتمالی و آسیب به کارکنان جلوگیری کنیم.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات