افزایش سپرده‌گذاری وام مسکن به ۱۲،۵میلیون

افزایش سپرده‌گذاری وام مسکن به ۱۲،۵میلیون

http://www.bananews.irمدیر اعتبارات بانک مسکن گفت: هیات مدیره بانک مسکن به احتمال زیاد ۲٫۵ میلیون تومان به سقف سپرده‌‌گذاری‌ برای دریافت وام ۲۵ میلیونی خرید مسکن افزوده و در عین حال مدت زمان انتظار همان یک سال باقی می‌ماند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلامرضا سربندی در گفت‌وگو با فارس در خصوص جزئیات وام ۲۵ میلیونی خرید مسکن افزود: افزایش سقف وام خرید مسکن هنوز به صورت کلی بوده و جزئیات آن در حال بررسی توسط کارشناسان بانک مسکن است.

وی ادامه داد: بانک مسکن در حال تهیه پیش‌نویس وام ۲۵ میلیونی خرید مسکن و ارائه آن به بانک مرکزی برای تائید است.

سربندی گفت: به احتمال زیاد پیش‌نویس وام خرید مسکن در سال ۹۰ نهایی و به بانک مرکزی ارائه خواهد شد.

مدیر اعتبارات بانک مسکن در پاسخ به این سوال که میزان سپرده‌گذاری و دوره انتظار وام ۲۵ میلیونی مسکن چگونه خواهد شد، تاکید کرد: به احتمال زیاد هیات مدیره بانک مسکن سقف سپرده‌گذاری کنونی را که ۱۰ میلیون تومان است به ۱۲٫۵ میلیون تومان افزایش می‌دهد و سعی خواهد کرد مدت انتظار را همان یک سال بدون هیچ تغییری به تصویب برساند و به بانک مرکزی ارائه کند.

به گفته وی، در حال حاضر سقف وام خرید مسکن ۲۰ میلیون تومان است که متقاضیان می‌توانند با ۱۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری و مدت انتظار یک ساله از این وام بهره‌مند شوند.

*وام ۲۵ میلیون تاثیر منفی بر قیمت مسکن در تهران و کلانشهرها نخواهد داشت

سربندی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش ۵ میلیونی سقف وام خرید مسکن می‌تواند موجب تحریک بازار و یا افزایش قیمت‌ها شود گفت: افزایش ۵ میلیونی وام خرید مسکن نمی‌تواند موجب تحریک بازار مسکن شود، البته شاید در شهرهای کوچک این ۵ میلیون تومان موجب تحریک شود.

وی ادامه داد: مطمئنا در شهر تهران که متوسط قیمت مسکن ۱۰۰ میلیون تومان است این ۵ میلیون تومان نمی‌تواند موجب شوک و افزایش قیمت مسکن شود.

سربندی تاکید کرد: مطمئنا افزایش قیمت مسکن به ضرر مصرف کننده است، اما با تحویل واحدهای مسکونی مهر سال آینده نیز شاهد ثبات قیمت مسکن خواهیم بود.

 

 

    نظرات